• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99071611994
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان:

۳۲۴ نفر کارگر در ایلام از یارانه دستمزد استفاده می‌کنند

۳۲۴ نفر کارگر در ایلام از یارانه دستمزد استفاده می‌کنند

ایسنا/ایلام مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: طرح یارانه دستمزد ظرفیتی برای کمک به واحدهای تولیدی بوده و نقش مهمی در حمایت اقتصادی از واحدها و تثبیت اشتغال دارد.

«شکراله شیرخانی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید، مشوق های ویژه ای برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی ایلام ایجاد کرده که طرح یارانه دستمزد یکی از جمله آن ها برای سیاست های بازار کار است.

وی گفت: استان ایلام در طرح یارانه دستمزد جزء ۱۶  استان پایلوت کشور قرار دارد و هم اکنون ۳۲۴ نفر کارگر از یارانه دستمزد استفاده می کنند و توانسته اند در محل کار خود ادامه فعالیت دهند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه در طرح یارانه دستمزد، دولت با تقبل حدود ۳۰ درصد از دستمزد کارگران سعی دارد تا به کارفرماها و واحدهای تولیدی کمک کند، گفت: این طرح دارای دستورالعمل و موارد قانونی خاصی است و به هر طرحی تعلق نمی گیرد بلکه دارای شرایط ویژه‌ای برای پرداخت است.

شیرخانی ادامه داد: این طرح با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینه های به کارگیری نیروی جدید برای کارفرما و ارتقای سطح سرمایه کارگاه های فعال بخش خصوصی اجرا می شود.

وی درباره شرایط مورد نیاز برای برخورداری کارفرمایان از یارانه  دستمزد ، گفت:  سن نیروی کار زیر ۲۰ سال یا بالای ۳۷ سال نباشد، زنان سرپرست خانوار تا سن ۴۵ سالگی واجد شرایط هستند، نیروی کار زیر دیپلم نباشد  و  محل کار باید فعال بوده و کد کارگاه تامین اجتماعی و  حداقل ۱ نفر بیمه شده داشته باشد .

شیرخانی در پایان اظهار کرد: این طرح با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینه های بکارگیری نیروی جدید برای کارفرما و ارتقاء سطح سرمایه کارگاه های فعال بخش خصوصی اجرا می شود.

طرح یارانه دستمزد در ۱۶ استان مرزی و محروم کشور در حال اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha