• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99071208346
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یکی از بهترین هندلرهای میدان‌ها شو مطرح کرد؛

علل محجور بودن خاستگاه برترین نژادهای اسب در جهان

علل محجور بودن خاستگاه برترین نژادهای اسب در جهان

ایسنا/اردبیل مالک باشگاه سوارکاری آترو و مربی و هندلر اسبان مسابقات زیبایی اسب عرب گفت: متأسفانه تا به امروز هیچ حمایتی از باشگاه‌های سوارکاری اردبیل انجام نشده است.

سالار غلامین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اولین دلیل این کار نبود برنامه مدون برطبق سیستم‌های بین‌المللی برای کوتاه‌مدت و بلندمدت در دست مسئولان برای اکثر رشته‌های ورزشی مخصوصاً سوارکاری و رشته‌های مختلف آن است.


وی ادامه داد: دلیل دوم اینکه اکثر افراد مسئول در این رشته تخصص لازم برای این رشته را نداشته و حتی از افراد واجد علوم مدیریتی یا خبرگان امر نیز برای سپردن مسئولیت بهره‌مندی صورت نپذیرفته است و برخی از این افراد با وابستگی به جناح‌های سیاسی در این مسئولیت‌ها قرار گرفته‌اند که هرچند بسیاری خودشان انسان‌های وارسته و آزاده و متدین به دین مبین اسلام و متعهد به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، اما به دلیل عدم بهره‌مندی از تخصص لازم، متأسفانه موفق به اخذ نتیجه مطلوب نگردیده‌اند.


غلامین افزود: بنده چندین بار در ایران در لیست بهترین هندلرهای میدان‌ها شو به انتخاب بزرگ قضات بین‌المللی جهان، از کشورهای انگلستان، فرانسه، مصر، روسیه، آلمان و ایتالیا، هلند و سوریه، قرار گرفته‌ام، اما تا به امروز حتی یکبار هم از بنده سؤال نشده است که دلیل کسب این افتخار برای کشور ما، از سوی شما چه بوده و چه مشقاتی در این راه متحمل شده و آیا در حال حاضر احتیاج به یاری و کمک خاصی از متولیان امر در این رشته ورزشی دارید؟


مالک باشگاه سوارکاری آترو و مربی و هندلر اسبان مسابقات زیبایی اسب عرب اظهار کرد: شکر خدا در وضعیت کرونا از نظر بیماری هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است، اتفاقاً به‌خاطر اینکه این ورزش در فضای باز بوده و در سوارکاری ناخودآگاه فاصله بیش از چندمتری که بین اسب‌ها باید ایجاد شود مشکلی پیش نیامده اما مسابقات در چند ماه اول این بیماری کنسل شد که باید جهت انجام دوباره آن پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.


غلامین با بیان اینکه احداث باشگاه‌های سوارکاری و مراکز تولید و پرورش در اکثر مناطق جهان دارای توجیه اقتصادی است، اضافه کرد: در برخی مناطق جهان مانند استان اردبیل جزو دارنده جایگاه خاستگاه اسبان بومی فلات ایران و خاستگاه برترین نژادهای اسب در جهان است و بهره‌مند از چندین آیتم مهم همچون ارتفاع از سطح دریا، آب هوای بکر و سالم و بالا بودن میزان اکسیژن و بالا بودن میزان تولید و تنوع علوفه مرغوب جزو بهترین مناطق ایران برای تولید و پرورش و اصلاح نژاد اسب اصیل و سایر نژادهای اسب فلات به‌صورت شیک و مدرن امروزی و ایلخی محدود جهت کلیه نژادهای اسب جهان و کلیه نژادهای دام سنگین است.

وی ادامه داد: با درنظرداشتن آیتم‌های ذکر شده، مدت‌زمان موردنیاز برای آماده‌سازی یک اسب جهت شرکت در مسابقات در استان اردبیل حدود 2 ماه می‌باشد درحالی‌که در بقیه استان‌های ایران باتوجه‌ به ارتفاع کمتر از سطح دریا آماده‌سازی اسب حدود 6 ماه به زمان نیاز دارد.


غلامین اضافه کرد: متأسفانه محرومیت استان، درآمد کم، اقتصاد ضعیف و به‌اشتباه جا افتادن تجمل‌گرایی این رشته ورزشی برای مسئولین که یکی از رشته‌های ورزشی اصلی در محروم‌ترین قشر جامعه کشور یعنی ایلات و عشایر ایران می‌باشد، خسارات جبران‌ناپذیری به این رشته ورزشی وارد نموده است.

وی افزود: دامنه‌های سبلان، دشت زیبای مغان با وجود مراتع ۳۶۵ روزه جزو کم‌نظیرترین خاستگاه‌های برخی نژادهای اسب فلات ایران چون نژاد ته له، قره‌باغ و کرد و جزو دارنده جایگاه ویژه خاص جهت تولید و پرورش و اصلاح نژاد به‌صورت طبیعی می‌باشد.


غلامین در پاسخ به سؤالی در زمینه چالش‌های پیشروی این رشته ورزشی در استان اردبیل تصریح کرد: نبود باشگاه‌های شیک و مدرن و دارای استانداردهای بین‌المللی، فقدان تشکل‌های رده بالای نژادی و کارشناسی جهت تهیه اسب‌های پایه و ارزشمند برای علاقه‌مندان به ورزش سوارکاری، فقدان پیست کورس دارای استاندارد بین‌المللی، فقدان بسته‌های حمایتی در تأمین خوراک، عدم برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز برای فعالان در این رشته ورزشی و عدم برگزاری مسابقات مختلف و متنوع سه‌روزه، کورس، زیبایی، استقامت، پرش و هنرهای سواره از چالش پیشروی این رشته ورزشی در استان اردبیل است.


مالک باشگاه سوارکاری آترو و مربی و هندلر اسبان مسابقات زیبایی اسب عرب اضافه کرد: برخی از رشته‌های سوارکاری بسیار پرهزینه می‌باشند مانند پرش که در واقع بزرگان امر، پرش را نه یک ورزش بلکه یک هنر می‌نامند، کورس امروزه صنعت نام‌گرفته است و استقامت را می‌توان یک ورزش به‌تمام‌معنا نامید و گشت آزاد را با استفاده از اسب‌های کرایه ساعتی از باشگاه‌های سوارکاری می‌توان با هزینه بسیار مناسب انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha