• چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99070907251
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران:

کشورهایی که کمتر از ۱۰ درصد سالمند دارند توسعه یافته هستند

کشورهایی که کمتر از ۱۰ درصد سالمند دارند توسعه یافته هستند

ایسنا/اصفهان نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران گفت: شهرها و کشورهایی که کمتر از ۱۰ درصد سالمند دارند نشان دهنده توسعه یافتگی آن کشورها است.

لیلا السائجی جودان امروز (چهارشنبه_۹ مهرماه) در نشست خبری نگاهی به برنامه های هفته ملی تکریم سالمندان، اظهار کرد: باعث افتخار است که در کنار مسئولان اصفهانی برای رونمایی از شهر دوم دوستدار سالمند هستم. متاسفم که به دلیل کرونا نمی توانم حضوری در این جلسه باشم و امیدوارم شهردار اصفهان هر چه زودتر سلامتی خود را به دست آورد.

وی افزود: این همکاری و شراکت طولانی مدت نتایج اش به گوش بسیاری از کشورها رسیده است و دوست دارند از این نتایج استفاده کنند. شهرها و کشورهایی که کمتر از ۱۰ درصد سالمند دارند نشان دهنده توسعه یافتگی آن کشورها است.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران گفت: محیط دوستدار سالمند از جمله مداخلاتی است که به صورت موثر می تواند رفته رفته زندگی سالمندان را بهتر کند و شهرهای بسیاری در دنیا دوست دارند به عنوان شهر دوستدار سالمند ملحق شوند و مطمئن هستم اصفهان به این شبکه خواهد پیوست و محیط خوبی برای زندگی سالمندان فراهم می کند.

جودان تصریح کرد: با این هدف بود که در سال گذشته با همکاری شهرداری اصفهان کار را شروع کردیم که ارزیابی خوبی داشتیم و متوجه شدیم که بسیاری از کارها برای توسعه زیرساخت های اصفهان در جهت زندگی بهتر سالمندان انجام شده است.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران گفت: تمرکز ما تحقق محیط پایدار برای زندگی بهتر در شهر دوستدار سالمند در اصفهان است که امیدواریم با کمک دانشمندان اصفهانی این هدف محقق شود.

وی گفت: شهر زیبایی برای این پایلوت انتخاب شده است و اصفهان میراث فرهنگی زیادی دارد که در یونسکو ثبت شده است و امیدواریم با پایان کرونا توریست ها باز هم به اصفهان بیایند.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران خاطرنشان کرد: پایبندی این صندوق به تداوم همکاری با شهرداری اصفهان را تضمین می دهم و امیدوارم مردم با فرهنگ اصفهان شاد و سلامت باشند.

همچنین علامه، مسئول دبیرخانه شورای سالمندان کشور گفت: نگاه ما در سند ملی سالمندان برای جمعیت روز افزون سالمند این است که محیطی شاد و مناسب را فراهم کنیم و شرایط خاص کرونا ما را به دو دهه آینده برده است. بحران همه گیری به وجود آمده و سالمندان مجبور هستند یک انزوای تحمیلی را در منزل تحمل کنند که شهرها باید این مشکل را با سیستم های هوشمند مرتفع کنند.

وی افزود: هم اکنون کمتر از ۳ دهم  جمعیت سالمندان در مراکز سالمندان نگهداری می شوند. شهر اصفهان به شکل عملیاتی وارد کمک به سالمندان شد.

 به گزارش ایسنا، علامه افزود: محیط دوستدار سالمند ۸ محور دارد و بومی سازی مفاهیم و نیاز سنجی و مصاحبه با سالمندان انجام شد که در نهایت ۵ نقطه گردشگری برای سالمندان در نظر گرفته شد.

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان کشور افزود: از دفتر ملل متحد برای پژوهش در مورد سالمندان کمک گرفته شد که احتیاج به یک برنامه عملیاتی برای سالمندان داریم و مداخلات هدفمند باید طراحی شود. از تجربه اصفهان می خواهیم برای کل کشور استفاده کنیم و یک نقشه راه شهر دوستدار سالمند داشته باشیم و کتابی در این خصوص لازم است نوشته شود.

در پایان این نشست از الگوی شهر دوستدار کتاب و دو کتاب در مورد سالمندان و طرح قصه گویان سپید رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha