• چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99070907052
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس اداره آموزش و  پرورش گل‌تپه:

دانش‌آموزان چاق و دارای اضافه‌وزن گل‌تپه شناسایی می‌شوند

دانش‌آموزان چاق و دارای اضافه‌وزن گل‌تپه شناسایی می‌شوند

ایسنا/همدان رئیس اداره آموزش و پرورش گل‌تپه از اجرای غربالگری اضافه وزن و آموزش خودمراقبتی دانش آموزان خبر داد و گفت: طرح «کوچ» با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان و بررسی و کنترل وضعیت اضافه وزن و چاقی آنها و آموزش خودمراقبتی در سال تحصیلی جاری در سطح مراکز آموزشی بخش گل تپه اجرا می شود.

علی محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، اجرای طرح پایش اضافه وزن دانش آموزان را در راستای بهبود و ارتقاء سلامت و بهداشت دانش آموزان مراکز آموزشی دانست و مطرح کرد: طرح ارتقاء سلامت در منطقه آغاز شده و کارگروهی متشکل از همکاران اداری و با مدیریت حوزه پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش در این راستا تشکیل و فعال شده است.

محمودی ایجاد نشاط و شادابی در کودکان و نوجوانان، ترویج ورزش در برنامه روزانه، آموزش تغذیه سالم برای زندگی سالم، پایش سلامت جسمی این گروه از افراد و مشاوره و ارتقاء مهارت خودمراقبتی جسمی را از جمله اهداف اجرای طرح ارتقاء سلامت دانش آموزان برشمرد.

وی از آغاز طرح رزمایش جهاد آموزشی- درسی به همت بسیج دانش آموزی در منطقه و اهمیت این رزمایش در سال جاری خبر داد و گفت: با وجود اینکه توسعه آموزش دانش آموزان این حوزه و رشد توانایی علمی و درسی آنها یکی از مهمترین برنامه های اجرایی است، مسیر تحقق تعالی یاددهی و یادگیری به تلاش و  تعامل همه جانبه نیاز دارد و هدف ما در آموزش و پرورش گل تپه نیز بر این است  که در همه عرصه ها از توان فکری و علمی فرهنگیان و ظرفیت های آنها برای ارتقاء علمی دانش آموزان بهره مند شویم.

محمودی خاطرنشان کرد: طرح فرآموزی درسی در ایام شیوع کرونا در مراکز آموزشی از سوی بسیج فرهنگیان شهید حاتمی گل تپه با هدف آموزشی مناسب برای تداوم، ارائه خدمات درسی به دانش آموزان، کمک به رفع و جبران عقب افتادگی احتمالی آموزشی آنها و بهسازی و تقویت فرآموزی در همه مدارس بخش به ویژه روستاهای محروم در حال اجراست.

رئیس اداره آموزش و پرورش گل‌تپه از مشارکت فرهنگیان در طرح مدرسه سازی خبر داد و گفت: تعهدات مالی سالانه خیرین مدرسه ساز منطقه در سال جاری با انسجام هر چه بیشتر از سنوات گذشته انجام و پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه از تیرماه سال جاری اطلاع رسانی و جذب همیاری های مالی خیرین آغاز شده و همچنان تداوم دارد، اعلام کرد: تعهد خیرین مدرسه ساز منطقه به حدود ۲۸ میلیون تومان رسیده که بخش بزرگی از همکاری های مالی همانند سال های پیشین توسط همکاران فرهنگی مدارس انجام شده است.

وی اضافه کرد: ارتقاء هم افزایی های مالی بسیار مهم است و تلاش ما در بخش گل تپه بر این است تا با استفاده از ظرفیت درون اداری و برون اداری خود در راستای توسعه کمک های مردمی نتایجی بهتر از سال های گذشته در امر حمایت خیرین به مدارس داشته باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش گل‌تپه افزود: افزون بر ۲۵ میلیون تومان از منابع حاصله و هدایای فرهنگیان و ۳۷ میلیون تومان توسط خیرین مردمی در پویش آجر به آجر برای مشارکت مالی در طرح های عمرانی مدارس کمک رسانی شده است.

محمودی خاطرنشان کرد: پویش آجر به آجر که امسال در چارچوب بسته تحول نظام آموزشی و با هدف هم افزایی همگانی برای توسعه عمرانی فضاهای آموزشی پیش بینی شده، یکی از پروسه های جدید و نوآور در آموزش و پرورش به شمار می رود و با کارکرد ایجاد همدلی و همگامی مردم با آموزش و پرورش به مرحله اجرا درآمده است.

وی در ادامه آمار و ارزش فعالیت های اجرایی در سال جاری را حدود ۳۷ میلیون تومان عنوان کرد و گریزی به فعالیت های انجام شده زد و گفت: بیشتر کارها تعمیراتی و بهسازی است مانند تعمیر سیستم برق و تجهیزات برقی، خط کشی محوطه مدارس، رنگ آمیزی، جوشکاری، لوله کشی، تهیه اقلام بهداشتی، تعویض شیشه، نصب تابلوی درب آموزشگاه ها، بازسازی میز و صندلی دانش آموزی بوده که در مدارس مورد نیاز اجرا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha