• چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۹ / ۰۰:۱۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99070906495
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون مالی و پشتیبانی شرکت توزیع برق استان کردستان:

۴۰ درصد جرثقیل های شرکت توزیع برق کردستان نیاز به جایگزینی دارند

۴۰ درصد جرثقیل های شرکت توزیع برق کردستان نیاز به جایگزینی دارند

ایسنا/کردستان معاون مالی و پشتیبانی شرکت توزیع برق استان کردستان، گفت: شرکت توزیع برق در سطح استان کردستان دارای 27 دستگاه بوده که ۴۰ درصد از آن‌ها فرسوده است و نیاز به نوسازی و جایگزینی دارد.

شاهین میروانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه عمر مفید خودروهای سنگین مجهز به جرثقیل ۱۹ سال و خودروهای سنگین بالابر ۱۵ سال است، اظهار کرد: شرکت در سطح استان کردستان دارای تعداد ۱۵ دستگاه جرثقیل و ۱۲ دستگاه بالابر است که ۴۰ درصد از آن‌ها فرسوده هستند که نیاز به تأمین اعتبار لازم جهت نوسازی و جایگزینی آنها ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ناوگان خودروهای عملیاتی استان فرسوده هستند، افزود: با توجه به ضعف ظرفیت برون‌سپاری در بخش اجاره خودروهای عملیاتی؛ رویکرد شرکت سرمایه‌گذاری و تأمین به‌صورت مالکیتی است لذا در راستای این هدف، سالانه تأمین حداقل یک دستگاه جرثقیل و یک دستگاه خودوری مجهز به بالابر جهت نوسازی خودروها در سطح استان تعیین‌شده که در دو سال اخیر بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است. 

معاون مالی و پشتیبانی شرکت توزیع برق استان کردستان، بیان کرد: در طول یک سال اخیر در استان کردستان دو دستگاه خودرو مجهز به جرثقیل و یک دستگاه مجهز به بالابر و همچنین یک دستگاه خودرو سبک عملیاتی کمک دار با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال خریداری‌شده است. 

میروانی ذکر کرد: از مجموعه این سرمایه‌گذاری ها چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات روستایی، ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران و ما باقی از محل منابع داخلی و صرفه‌جویی‌های شرکت تأمین‌شده است. 

معاون مالی و پشتیبانی شرکت توزیع برق استان کردستان، گفت: در بخش‌های بهره‌برداری، توسعه و نوسازی شبکه‌های برق و خدمات مشترکین و توسعه شبکه برق روستایی انواع دستگاه‌های فوق الذکر مورداستفاده قرار می‌گیرند. 

میروانی با اشاره به اینکه جرثقیل شهرستان‌های مریوان، سروآباد، دیواندره، فاقد کارایی لازم بوده و نیاز به جایگزینی کوتاه‌مدت دارند، عنوان کرد که دو دستگاه جرثقیل و بالابر نیز در ستاد شرکت مستقر هستند که در موارد نیاز و بحران های طبیعی به مناطق استان اعزام می شوند.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت توزیع برق استان کردستان، وضعیت خودروهای سنگین در شرکت توزیع برق در شرایط موجود نسبتاً مطلوب اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فشار تحریمهای ظالمانه خودروهای سنگینی که اخیراً خریداری شده اند از کیفیت، کارایی و دوام لازم در مقایسه با خودروهای قدیمی برخوردار نبوده و هزینه تعمیر و نگهداری آنها قابل ملاحضه است.

میروانی عمده‌ترین چالش در بخش خودروهای عملیاتی، عدم امکان واردات خودروهای باکیفیت و تجهیزات بالابر و جرثقیل عنوان کرد و افزود: با توجه به استراتژی رونق تولید ملی خرید از محل تولیدات داخلی صورت گرفته است اما واقعیت این است که کیفیت و کارایی لازم در شرایط فعلی رضایت‌بخش نیست. 

وی ذکر کرد: با توجه به شرایط و صعب‌العبوری مناطق و متغیر بودن آب‌وهوای، استان نیاز به خودروهای عملیاتی حمل‌ونقل سبک کمک دار دارد که متأسفانه در این راستا هم شرکت وضعیت مناسبی ندارد و خودروهای مورد نیاز بصورت برونسپاری تأمین گردیده است. 

وی خاطر نشان کرد: شرکت توزیع برق در راستای انجام رسالت خود که کیفیت و سرعت خدمت‌رسانی به مشترکین بوده لازم است مجهز به خودروهای عملیاتی مجهز و کمک دار برای مواقع بحرانی در مناطق بحران‌خیز و صعب‌العبور به‌صورت مالکیتی باشد. 

میروانی در پایان یادآور شد: مکاتبات و پیگیری‌های گسترده ایی در دست اقدام است که این شرکت بتواند از ظرفیت‌های شرکت و اعتبارات استانی برای تجهیز ناوگان اقدام کند اما به ‌صورت منظم در هر سال یک دستگاه خودروی مجهز به جرثقیل و یک دستگاه مجهز به بالابر خریداری و جایگزین می شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha