• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99070201498
  • خبرنگار : 71496

جانبداری خاخام‌های صهیونیست از عامل کشتار خانواده "الدوابشه"!

جانبداری خاخام‌های صهیونیست از عامل کشتار خانواده "الدوابشه"!

پس از صدور حکمی علیه شهرک‌نشین عامل قتل خانواده فلسطینی الدوابشه، ده‌ها خاخام افراطی با انتشار فراخوانی حمایت خود را از این قاتل جانی اعلام کردند!

به گزارش ایسنا، گادی گافریاهو، نویسنده اسرائیلی در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، پیام حمایت خاخام‌ها از قاتل خانواده دوابشه نه غیرقابل پیش‌بینی بلکه همسو با رویکردهای جنبش محرمانه یهودی، کمپین حمایت از باروخ گولدشتاین، خاخامِ عامل کشتار حرم ابراهیمی در الخلیل بوده است.

گافریاهو در ادامه این مقاله نوشت، به محض صدور حکم علیه عمیرام بن اولیئیل، شهرک‌نشین عامل قتل خانواده الدوابشه از ساکنان روستای دوما، ده‌ها خاخام فراخوانی را با عنوان "به عمیرام امید بدهید، این توطئه را پایان دهید" منتشر کردند، این فراخوان ما را به یاد جنبش سازمان مخفی "یهودی" دهه هشتاد و کشتار سال ۱۹۹۴ در حرم ابراهیمی انداخت.

این نویسنده اسرائیلی افزود: این مساله به تازگی پس از قتل یک زن فلسطینی به نام عایشه الرابی به دست یک شهرک‌نشین تکرار شد، در این ماجرا خاخام‌های برجسته در صهیونیسم مذهبی، هر گونه محاکمه قاتلان "تروریست" و "یهودی" را توطئه‌ای علیه خود دانستند در حالی که واقعیت کاملا بر عکس آن است.

او در ادامه فاش کرد: تنها در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ "یهودی‌ها" (شهرک‌نشین‌ها) پنج بار تلاش کردند خانه‌های فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری را آتش بزنند، چهار خانه راه‌های فرار از سقف و یا حیاط پشتی داشتند و خانواده‌های فلسطینی ساکن آنها به طرز شگفت‌آوری نجات پیدا کردند اما خانه خانواده دوابشه واقع در روستای دوما هیچ راه فراری نداشت و سعد و ریهام و علی دوابشه، نوزاد این خانواده همگی در آتش جان خود را از دست دادند.

گافریاهو در ادامه مقاله خود آورد: عبارت‌های نژادپرستانه‌ای بر روی دیوارهای خانه‌های فلسطینی‌ها در روستای دوما نوشته شدند، از آنجایی که برای شهرک‌نشین‌ها اعتراض به تحقیقات دستگاه شاباک زمانی که مظنون یک یهودی و قربانی‌ها فلسطینی باشند، آسان است، زندان‌ها پر از فلسطینی‌هایی متهم به قتل "یهودی‌ها" (شهرک‌نشین‌ها) هستند و از همه آنها زیر شکنجه اعتراف گرفته شده است.

این نویسنده اسرائیلی نوشت: پس از کشتار حرم ابراهیمی، خاخام یتسحاق گینزبرگ، با تالیف کتابچه‌ای با عنوان "خوشا به حال آن مرد" در آن به ستایش و تقدیر از گولدشتاین، عامل کشتار حرم ابراهیمی پرداخت و در کتاب دیگری صراحتا کشتن افراد بی‌گناه تحت پوشش یهودیت و قداست را مباح دانست و آشکارا به قتل کودکان فلسطینی دعوت کرد، او در کتاب خود نوشت: "آزار کودکی که روشن است زمانی که بزرگ شود ما را اذیت خواهد کرد، مجاز است زیرا آنها به شکلی پرورش خواهند یافت که قابل اصلاح نیست و ما در هر حال باید آنها را بکشیم"!

همچنین او نوشت، به نظر می‌رسد گینزبرگ که بیانیه حمایت از عمیرام بن اولیئیل، عامل کشتار خانواده دوابشه و نیز خاخام یتسحاق شابیرا، یکی از مولفان کتاب اخیر را امضا کرد، خط مستقیم ارتباط میان گولدشتاین و بن اولیئیل است. این گروه از خاخام‌ها به اینکه یک نوزاد فلسطینی در خواب در آتش بسوزد و جان خود را از دست بدهد و یا اینکه یک زن فلسطینی که مادر هشت فرزند است، در پی پرتاب سنگی بزرگ به سرش کشته شود، اهمیتی نمی‌دهند و حتی کتابچه‌هایی در ستایش قاتل ۲۹ نمازگزار فلسطینی نیز چاپ می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha