• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99063123397
  • خبرنگار : 50024

مدیرکل کار البرز:

روند اداری راه‌اندازی مشاغل خانگی به حداقل ممکن می‌رسد

روند اداری راه‌اندازی مشاغل خانگی به حداقل ممکن می‌رسد

ایسنا/البرز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: آموزش متقاضیان مشاغل خانگی می‌تواند  این نگاه را در عموم مردم که برای درآمدزایی حتما باید به اداره یا بخش خصوصی متصل بود و به عنوان کارمند ساعاتی از روز را کار کرد تا آخر ماه حقوقی دریافت شود، اصلاح خواهد کرد.

حسین فلاح نژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاد دانشگاهی البرز اظهار کرد: در این طرح سعی شده روند اداری برای اخذ مجوز جهت راه اندازی کسب و کارهای کوچک به حداقل ممکن برسد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح هزینه‌های مربوط به ایجاد فضای تولید به حداقل می‌رسد و پتانسیل خانواده‌ها برای ایجاد اشتغال به حداکثر می‌رسد.

وی افزود: پیش از این پیگیری طرح‌های مرتبط با مشاغل خانگی به دلیل پراکندگی حوزه‌ها، عدم آشنایی متقاضیان با اصول کارآفرینی و همچنین عدم اتصال آنها به بازار فروش به سختی انجام می‌شد ولی با اجرای این طرح سعی شده بسیاری از این موانع از میان برداشته شود.

وی توضیح داد: عدم آشنایی متقاضیان مشاغل خانگی با بازار فروش و عدم توانایی آنها برای بازاریابی تولیدات  باعث شده بود که طرح‌های مرتبط با مشاغل خانگی پایداری قابل توجهی نداشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: علاوه براین، تامین مواد اولیه برای صاحبان مشاغل خانگی به دلیل اینکه در حجم کم خریداری می‌شود،  اغلب گران تمام شده که همین هزینه تمام شده تولیدات را بالا می برد.

فلاح نژاد توضیح داد: در طرح ملی توسعه مشاغلی خانگی سعی می‌شود این ضعف ها برطرف و زمینه فرهنگ سازی برای ترویج مشاغل خانگی  فراهم شود.

این مسئول اضافه کرد: آموزش متقاضیان مشاغل خانگی می‌تواند  این نگاه را در عموم مردم که برای درآمد زایی حتما باید به اداره یا بخش خصوصی متصل بود و به عنوان کارمند ساعاتی از روز را کار کرد تا آخر ماه حقوقی دریافت شود، اصلاح خواهد کرد.

وی گفت:  با آموزش متقاضیان به سمتی پیش می رویم که صاحبان کسب و کارهای کوچک به سرمایه حداقلی به سمت استقلال و حتی اشتغالزایی برای دیگران پیش بروند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز تاکید کرد: در طرح ملی مشاغل خانگی سعی می شود صاحبان مشاغل تحت پوشش زنجیره‌ای مدیریت شده به بازار فروش متصل شوند تا دغدغه فروش محصولاتشان هم به حداقل برسد.

فلاح نژاد افزود: بدون شک با سازوکار مناسبی که برای بازاریابی و فروش تولیدات در طرح توسعه ملی مشاغل خانگی در نظر گرفته شده، تولید و فروش محصولات نهایی افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: ۳۳۵ رشته در این طرح مشخص شده که بسیاری از آنها در صورت حمایت درست قابلیت برند سازی دارند و با شبکه سازی درست و تامین مواد اولیه در حجم بالا تولید نهایی آنها به صرفه اقتصادی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه  این طرح فرصت‌های جدیدی در اختیار کارآفرینان قرار می دهد، گفت: امسال برای اجرای این طرح در استان پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته که متناسب با طرح های ارائه شده در اختیار  متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: سال‌های پیش این اعتبار بیشتر بود ولی به واسطه تخصیص بخشی از این اعتبار برای آسیب های سیل  و خسارت های ناشی از کرونا اعتبار امسال کاهش داشته است.

فلاح نژاد افزود: جهاد دانشگاهی در این طرح مسئولیت مطالعه، آموزش و توانمندسازی متقاضیان و اتصال آنها به بازار کار را به عهده دارد  و امیدواریم مثل سایر طرح ها در اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی هم موفق باشد.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح از پتانسیل خانواده ها برای اشتغال زایی به خوبی استفاده می شود  و هزینه های مربوط به راه اندازی فضای تولید و ریسک فعالیت‌های بزرگ اقتصادی کاهش می یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha