• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۳:۱۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99062922275
  • خبرنگار : 50212

کاهش قیمت املاک تجاری ساوه با فعالیت شهرک صنوف

کاهش قیمت املاک تجاری ساوه با فعالیت شهرک صنوف

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه گفت: راه اندازی شهرک صنوف بویژه واحدهای صنفی مزاحم و آلاینده موجب خالی شدن حدود سه هزار واحد صنفی در سطح شهر خواهد شد که عاملی برای جلوگیری از سروصدا و مزاحمت برای مردم و نیز متعادل شدن املاک تجاری خواهد بود و کاهش آلایندگی و اصطکاک شهری زمینه ساز تقویت مبلمان شهری خواهد شد.

علی میرزایی عصر امروز شنبه 29 شهریورماه در نشستی با خبرنگاران شهرستان ساوه با تاکید بر اینکه برای تسریع در توسعه و پیشرفت کشور همراهی رسانه ها با دستگاه های اجرایی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: توجه به امور زیربنایی و افزایش سرانه زیرساختی مثل فضای سبز و مراکز تفریحی از جمله اولویت هایی است که با انعکاس مطالبات مردمی از سوی رسانه‌های شهرستان پیگیری و برای برآوردن مطالبات مردمی تصمیم گیری می شود.

فرماندار ارتقای سرانه بهداشت و درمان را از شاخص های توسعه شهرستان ساوه دانست و افزود: گرچه در حوزه درمان اقدامات خوبی در ساوه صورت گرفته است، اما با بحران کرونا نواقص شهرستان در حوزه بهداشتی به خوبی نمایان شد و رویکرد مجموعه علوم پزشکی و دولت ارتقای شاخص های بهداشتی با تامین زیرساخت ها و امور زیربنایی است.

وی احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی و مدرن برای ساوه را از جمله اقدامات ارتقای شاخص های درمانی بیان کرد و افزود: تکمیل بیمارستان در حال احداث ساوه سرانه درمانی شهرستان را ارتقا داده و موجب برخورداری این شهرستان از امکانات و زیرساخت های حوزه سلامت خواهد شد.

میرزایی به احداث اردوگاه دانش آموزی در بخش نوبران به دلیل برخورداری از اقلیم خوش آب و هوایی اشاره کرد و افزود: گرچه در گذشته در روستای جوشقان این اردوگاه احداث شده است، اما باید فضای مناسب تری برای احداث اردوگاه ایجاد کرد.

وی احداث سالن ورزشی ویژه دانش آموزان و واگذاری زمین برای احداث مدرسه و افزایش سرانه آموزشی را از دیگر برنامه های دولت در ساوه برای توسعه زیرساخت ها بیان کرد.

فرماندار ساوه همچنین به افزایش قیمت مسکن و واحدهای تجاری در ساوه متاثر از  افزایش قیمت در کل کشور اشاره کرد و افزود: راه اندازی شهرک صنوف بویژه واحدهای صنفی مزاحم و آلاینده موجب خالی شدن حدود سه هزار  واحد صنفی در سطح شهر خواهد شد که عاملی برای جلوگیری از سروصدا و مزاحمت برای مردم و نیز متعادل شدن املاک تجاری خواهد بود و کاهش آلایندگی و اصطکاک شهری زمینه ساز تقویت مبلمان شهری خواهد شد.

وی به پایین بودن سرانه کتابخانه ها اشاره کرد و افزود: با انعقاد تفاهم نامه بین اداره کتابخانه های شهرستان با آموزش پرورش افزایش سرانه فضای کتابخوانی با جذب سرمایه گذار در دستور کار است.

میرزایی به تردد و پارک وسایط نقلیه سنگین در سطح شهر به عنوان تهدید امنیتی و مزاحمت برای شهروندان اشاره کرد و افزود: با احداث چندین پارکینگ درصدد هستیم تا از تردد وسایط نقلیه سنگین و تریلی به سطح شهر جلوگیری شود. در حال حاضر در این پارکینگ برای ۲۰۰ دستگاه تریلی ظرفیت سازی شده است و تلاش می شود تا به ۴۰۰ دستگاه افزایش یابد. همچنین با تکمیل احداث کنارگذر و بهره برداری از آن تا دهه فجر تردد کامیون و هرگونه وسیله نقلیه آلاینده و سنگین به داخل شهر ممنوع خواهد شد.

وی به جابجایی ایستگاه هواشناسی ساوه و اعلام دقیق دمای هوای شهر برای برخورداری از تعرفه گرمسیری در محاسبه قبوض برق اشاره کرد و افزود: بسیاری از مشکلات و مطالبات مردمی از طریق خبرنگاران منعکس می شود و برای برطرف شدن آن اهتمام جدی وجود دارد.

فرماندار ساوه تامین آب را مهمترین مشکل شهر ساوه دانست و افزود: مدیریت منابع آبی سد الغدیر برای بهره برداری در راستای تعادل بخشی مصرف شرب کشاورزی و تلاش برای اختصاص سهم آب ساوه از سدکوچری از جمله راهبردهای دولت در این شهرستان است.

وی توسعه فضای سبز و احداث کمربندی سبز با کاشت درختانی نظیر انار، زیتون و پسته که از برندهای شهرستان ساوه هستند را از دیگر اقدامات مناسب سازی فضای شهری دانست و افزود: مجموعه مدیریت شهری با بهسازی و نوسازی فضای شهری و بلوارها زمینه تقویت نشاط و شادابی اجتماعی را فراهم کرده است.

وی در ادامه با اشاره به درخشش تیم فوتبال خوشه طلایی در فصل گذشته لیگ دسته اول فوتبال کشور گفت: ساوه از خاستگاه های فوتسال و فوتبال استان و کشور است و باید با بهره گیری از تمامی ظرفیت های شهرستان تلاش شود تا امسال تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه به لیگ برتر صعود کند.

فرماندار ساوه همچنین از شورای اسلامی شهر ساوه خواست تا مصوبات شورای شهر را به اطلاع عموم مردم برسانند و جلسات شورای شهر باید علنی و با حضور خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها برگزار شود.

وی همچنین خواستار توسعه صنعتی در ساوه با تاکید بر مدیریت آلایندگی و جلوگیری از تهدیدات زیست محیطی بویژه در منطقه رنگرز شد و افزود: صنایعی که درخواست احداث یا توسعه در این منطقه صنعتی دارند، ذاتا آلاینده هستند و برای اکوسیستم شهر ساوه بویژه شهر صنعتی کاوه که در مسافتی نزدیک به این قطب صنعتی مستقر است، مخاطراتی را به همراه دارند که با پیگیری محیط زیست و فرمانداری شهرستان استقرار هرگونه صنعت آلاینده در این منطقه ممنوع اعلام شد.

میرزایی در خصوص نحوه فعالیت صنایع آلاینده و شیمیایی مستقر در این منطقه نیز گفت: صنایع آلاینده‌ای که در گذشته در این منطقه مجوز فعالیت اخذ کرده‌اند و هم اکنون فعال هستند باید با رعایت پارامترهای زیست محیطی و بروزرسانی ماشین آلات و تجهیزات، به فعالیت در چرخه تولید بپردازند و ایجاد هرگونه آلایندگی که قطعا مخاطراتی را برای منطقه و شهروندان به همراه خواهد داشت پذیرفتنی نیست.

وی همچنین با اشاره به گذشت دو هفته از  آغاز سال تحصیلی گفت: خوشبختانه با رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس شهرستان به صورت آموزش حضوری فعالیت دارند و تاکنون موردی از ابتلای دانش آموزان و معلمین به کرونا گزارش نشده است.

وی به تعیین تکلیف پیاده راه در بافت مرکزی ساوه اشاره کرد و افزود: براساس مصوبه شورای ترافیک مقرر شد که تعیین تکلیف پیاده راه با نظر کارشناسی صورت گیرد. رفع خطر از ۸۰ نقطه حادثه خیز شهری، استانداردسازی سرعت گیرهای شهری، نصب علائم و چراغ چشمک زن برای افزایش ایمنی در تردد از دیگر مصوبات شورای ترافیک است که از خبرنگاران انتظار می رود برای عملی شدن آن پیگیری و نظارت رسانه ای بعمل آورند.

فرماندار ساوه در پایان خواستار تشکیل شورای روابط عمومی ادارات شهرستان به منظور انعکاس دقیق و مستمر رویدادها و اخبار هر مجموعه اداری شد و افزود: همه ادارات موظف به پاسخگویی به افکار عمومی و رسانه ها از طریق رئیس اداره یا روابط عمومی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha