• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99062620122

رییس پلیس راهور خراسان رضوی خبر داد

آغاز نوبت‌دهی اینترنتی تعویض پلاک در مشهد

آغاز نوبت‌دهی اینترنتی تعویض پلاک در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: نوبت‌دهی تعویض پلاک به صورت اینترنتی در مشهد از امروز انجام خواهد شد.

حمید رضا دهنوی، امروز ۲۶ شهریور ماه در نشست خبری با موضوع طرح‌ها و برنامه‌های جدید در خصوص تعویض پلاک وسایل نقلیه که در مرکز تعویض پلاک بلوار شهید ساجدی برگزار شد، اظهار کرد: به‌دلیل شلوغی و ازدحام در مراکز تعویض پلاک و با وجود اینکه هنوز شهر مشهد در وضعیت قرمز قرار دارد تصمیم گرفته‌ایم تا نوبت‌دهی برای انجام تعویض پلاک به صورت اینترنتی باشد.

وی افزود: بنا بر این تصمیم نوبت‌دهی از همین امروز، ۲۶ شهریورماه آغاز می‌شود و از شنبه، ۲۹ شهریور ماه حضور افراد بدون نوبت‌دهی اینترنتی در مراکز تعویض پلاک ممنوع است. افراد در زمان‌ تعیین شده در این مراکز حضور خواهند داشت و از ازدحام جلوگیری خواهد شد.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: از مزایای این طرح الکترونیکی کردن خدمات پلیس، کاهش مراجعات حضوری، عدم ازدحام و اجتماع و مدیریت مراجعات مردم به مراکز است. مهمترین مزیت این طرح این است که زمان انتظار در صف برای انجام تعویض پلاک حذف خواهد شد و با کامل بودن مدارک ارائه خدمات کمتر از یک ساعت انجام خواهد شد.

دهنوی با اشاره به اینکه ارائه خدمات در مراکز تعویض پلاک شامل ۱۱ خدمت خواهد بود، عنوان کرد: این خدمات شامل نقل‌وانتقال مالکیت، احراز محل سکونت، خودروهای مزایده و وارداتی، صدور کارت شناسایی المثنی، صدور سند مالکیت (برگ سبز المثنی)، فک‌رهن، اصلاح مشخصات، پلاک المثنی، اختصاص پلاک مجازی و صدور تائید شده نقل‌وانتقال المثنی که در این سامانه انجام خواهیم شد و برای تمام این خدمات نیاز به نوبت‌دهی اینترنتی است.

وی عنوان کرد: به وسایل نقلیه‌ای همچون سواری و وانت شخصی و عمومی، موتور سیکلت، خودروی سنگین و نیمه‌سنگین، ماشین‌های کشاورزی خدمات ارائه می‌شود.  ارائه خدمات در دو مرکز صورت می‌گیرد. مرکز تعویض پلاک شماره یک واقع در بلوار ساجدی فقط در رابطه با موتورسیکلت و سواری است. در مرکز شماره دو واقع در ابتدای جاده قدیم نیشابور به تمامی وسایل نقلیه‌ سواری، موتورسیکلت، وانت، خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین و ماشین‌های کشاورزی خدمات ارائه خواهد شد.

دهنوی ادامه داد: نوبت‌دهی برای انجام تعویض پلاک به صورت ۲۴ ساعته از طریق سایت https://nobatdehi.epolice.ir انجام می‌شود. از امروز این سامانه فعال و در خدمت شهروندان مشهدی است. در این مراکز از روز شنبه، ۲۹شهریور ماه نوبت‌دهی حضوری نخواهیم داشت. در نوبت‌دهی اینترنتی فرد باید راس ساعت نوبت خود در مرکز حضور داشته باشد و تا یک ساعت نوبت او در سیستم محفوظ می‌ماند و بعد از آن نوبت ابطال و به‌صورت پیامکی به او اطلاع‌رسانی خواهد شد. برای نوبت‌دهی خریدار یا فروشنده یک نفر کافی است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: ارائه خدمات در مراکز از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ و برای وسایل نقلیه سنگین از ۷ صبح تا ۱۲ است. برای ارائه بهتر خدمات در هر مرکز دو دفتر اضافه شده است. شماره تلفن ۳۷۶۷۰۴۱۶ به صورت ۲۴ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان خواهند بود.

وی افزود: در مرکز شماره یک، بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ خودرو  و مرکز شماره دو، بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ خودرو به ‌صورت روزانه خدمات دریافت می‌کردند، امید داریم با اجرای این طرح ارائه خدمات به همین میزان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha