• سه‌شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99062519044
  • خبرنگار : 50233

شمار مبتلایان قطعی به کروناویروس در استان سمنان از 3130 نفر گذشت

شمار مبتلایان قطعی به کروناویروس در استان سمنان از 3130 نفر گذشت

ایسنا/سمنان شمار مبتلایان قطعی به بیماری نوظهور کروناویروس در مجموعه دو دانشگاه علوم پزشکی مستقر در استان سمنان از مرز 3130 نفر گذشت.

دکتر نوید دانایی از مثبت شدن آزمایش کروناویروس 17 بیمار دیگر در 6 شهرستان تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان خبر داد و اظهار کرد: با شناسایی این تعداد در 48ساعت گذشته شمار مبتلایان در شهرستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان به یک‌هزار و 533 نفر رسید.

وی از تداوم شرایط قرمز کرونایی در این استان خبر داد و افزود: متاسفانه روند ابتلا در استان سمنان همچنان سیر صعودی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان تصریح کرد: رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز جدی از اجتماعات و دورهمی‌ها می‌تواند همکاران ما را در کنترل این بیماری در استان کمک کند تا کمتر شاهد ابتلاء و مرگ هم‌استانی در اثر این ویروس منحوس جهان‌گیر باشیم.

به گزارش ایسنا همچنین دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با شناسایی 25 مورد دیگر در هفته جاری، شمار مبتلایان قطعی در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه به یک‌هزار و 601 نفر رسیده است.

وی بر ضرورت توجه عموم شهروندان به توصیه‌های وزارت بهداشت تاکید و تصریح کرد: رعایت فاصله فیزیکی ، استفاده از ماسک و پرهیز جدی از حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها و...همچنان مورد تاکید ویژه است و انتظار جدی داریم که عموم شهروندان با همکاری و همراهی با ایثارگران حوزه سلامت، به کنترل این بیماری عالم‌گیر و مقابله با آن کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به لزوم شناسایی سریع مبتلایان و ناقلان گفت: همکاران ما در مراکز 16 ساعته و بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود آماده خدمات درمانی و تشخیصی به بیماران مشکوک به کرونا هستند.

این متخصص اپیدمیولوژی از معاینه ، معالجه و تهیه نمونه برای آزمایش‌های تشخیصی از بیماران مشکوک در این مراکز خبر داد و تصریح کرد: انتظار می‌رود افراد دارای بیماری زمینه‌ای، سالمندان و آن دسته از شهروندانی که علائم بیماری‌های ویروسی و شبه کرونایی را دارند با حساسیت بیشتری به این توصیه توجه کرده و در صورت مشاهده این علائم در اولین فرصت به مراکز 16ساعته و یا بیمارستان شاهرود مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا- استان سمنان از معدود استان‌هایی است که دارای دو دانشگاه علوم پزشکی است. دو شهرستان شاهرود و میامی تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود و شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، آرادان، سرخه و مهدیشهر نیز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستند. مجموع مبتلایان قطعی به کروناویروس براساس آزمایش های تشخیصی انجام شده از ابتدای شیوع این بیماری نوظهور تاکنون در مجموع دو دانشگاه به سه هزار و 134 نفر رسیده که یک هزار و 601 نفر در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و یک هزار و 533 نفر در مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی سمنان تحت درمان قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha