• شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۰:۴۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99062216790
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار تاکید کرد

مزارع کشت غیرمجاز شاهدانه در چهارمحال و بختیاری منهدم شود

مزارع کشت غیرمجاز شاهدانه در چهارمحال و بختیاری منهدم شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری باید مزارع شناسایی شده کشت غیرمجاز شاهدانه را در سطح استان منهدم کند.

اقبال عباسی ۲۲ شهریورماه در ستادمبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طبق آمارها میزان مصرف موادمخدر در بین بانوان در کشور در حال افزایش است، اظهار کرد: این مسئله می‌تواند تبعات نامناسب بسیاری برای کانون خانواده‌ها و به ویژه زنان داشته باشد، بنابراین باید نسبت به شیوع این مسئله در بین بانوان حساسیت داشته باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گزارشات حاکی از این موضوع است که سالانه حدود ۵۱۱ میلیاردتومان برای استعمال موادمخدر در این استان توسط معتادان هزینه می‌شود، گفت: همچنین مصرف موادمخدر هزینه‌های دیگری از جمله مبارزه با موادمخدر، کمپ‌های ترک اعتیاد، رفع معضلات اجتماعی و ... را برای دولت در پی دارد، این هزینه معادل نیمی از اعتبارات عمرانی استان است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی به اندازه توان خود باید در امر مبارزه و پیشگیری از موادمخدر مشارکت کنند، توجه ویژه به ورزش کارکنان و برنامه‌های آموزشی در این خصوص می‌تواند موثر باشد، اگر افراد در این زمینه کوتاهی کند قطعا تبعات این مسئله می‌تواند گریبانگیر همه افراد جامعه شود.

عباسی با تاکید بر اینکه در امر پیشگیری و مبارزه با موادمخدر باید همگان خود را مسئول بدانند، بیان کرد: ایجاد آزمایشگاه تشخیص موادمخدر در چهارمحال و بختیاری یکی از ضروریات است، نیروی انتظامی هزینه‌های تکمیل این آزمایشگاه را برآورد کند تا بتوان از اعتبارات استانی برای این احداث این آزمایشگاه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اختصاص داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: یکی دیگر از راه‌های مبارزه با موادمخدر جمع‌آوری معتادان متجاهر و متکدیان از سطح شهرها توسط شهرداران است، همچنین دهیاران، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، سازمان جهادکشاورزی و نیروی انتظامی نظارت مستمری بر کشت غیرمجاز و بدون مجوز شاهدانه و خشخاش در استان داشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری باید مزارع شناسایی شده کشت غیرمجاز شاهدانه را در سطح چهارمحال و بختیاری منهدم کند.

عباسی تاکید کرد: مدیران آموزش و پرورش، مدیران ادارات و مراکز آموزشی دانشگاهی باید نسبت به بروز مقوله اعتیاد در بین دانش‌آموزان، کارمندان و دانشجویان حساسیت ویژه‌ای داشته باشند و موضوعات را با دقت رصد کنند، دانش‌آموزان در معرض خطر قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha