• پنجشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99062015452
  • منبع : نمایندگی گیلان

آغاز ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکن برای محرومین گیلان

آغاز ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکن برای محرومین گیلان

ایسنا/گیلان با حضور معاون رئیس جمهور عملیات اجرایی احداث ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومین در استان گیلان آغاز شد.

محمدباقر نوبخت در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومین در استان گیلان که به صورت متمرکز در روستای نرگستان از توابع شهرستان صومعه سرا برگزار شد، با بیان اینکه وظیفه داریم همان اهدافی که مردم توقع داشتند را محقق کنیم، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومین آغاز شده و روند کار با شتاب پیش می رود.

معاون رئیس جمهور گفت: امیدواریم با حمایت‌های بنیاد مسکن ۲۰۰۰ واحد طرح تامین مسکن محرومین تا ۹ ماه آینده آماده تحویل باشند.

عزیزالله مهدیان، معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در این مراسم، عنوان کرد: نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی با همکاری سایر نهادهای مربوطه در مناطق مختلف درصدد شناسایی افراد نیازمند واجد شرایط برای بهره مندی از طرح مسکن محرومین هستند.

وی تسریع در روند احداث مسکن محرومین در کشور را ضروری عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه تامین مسکن در سریع‌ترین زمان برای اقشار نیازمند و محروم در سطح جامعه به عنوان یک اصل ضروری تلقی می‌شود، باید تسریع در روند احداث این مسکن‌ها را در دستور کار قرار داده و برای آن تلاش کنیم.

معاون بنیاد مسکن، از برنامه‌ریزی برای احداث ۲۰۰۰ مسکن محرومین در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام یافته عملیات اجرایی ۲۰۰۰ واحد مسکونی محرومین در مناطق مختلف سطح استان گیلان آغاز می‌شود که در تلاش هستیم به زودی به اتمام برسد.

مهدیان، با بیان اینکه از ۵۶ هزار واحد مسکونی برای محرومان در مناطق روستایی، ۲۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است، گفت: در هر استانی به فراخور نیاز موجود در آن، تعدادی واحد مسکونی برای اقشار مستمند و کم درآمد که اغلب تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، ساخته می شود.

وی یادآور شد: امسال در مناطق روستایی برای ساخت مسکن محرومان ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۲۵۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بلاعوض از طریق سازمان برنامه و بودجه پرداخت می شود.

معاون بنیاد مسکن اظهار کرد: با مشارکت مردم و خیران احداث مسکن محرومان ظرف یک سال انجام و تحویل می شود.

به گزارش ایسنا، تفاهم نامه طرح تامین ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومین در راستای تامین مسکن برای خانوارهای نیازمند و فاقد سرپناه مناسب در سطح روستاهای استان به امضا رسید.

هدف این تفاهم نامه ساخت مسکن با متوسط مساحت ۶۰ مترمربع می باشد که جامعه هدف آن خانوارهای کم درآمد و آسیب پذیر در مناطق روستایی و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم جمعیت شامل خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیر مقاوم و در معرض خطر و خانوارهای محروم فاقد مسکن مناسب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha