• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99061813607
  • منبع : نمایندگی همدان

با توجه به شیوع کروناویروس؛

احتمال لغو جشنواره‌های «شیره‌پزی» و «آلو» در استان همدان

احتمال لغو جشنواره‌های «شیره‌پزی» و «آلو» در استان همدان

ایسنا/همدان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر برگزاری یا لغو جشنواره شیره‌پزی مانیزان شهرستان ملایر گرفته نشده است.

علی خاکسار در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: تصمیم برگزاری این جشنواره را ستاد کرونا، اداره میراث فرهنگی و فرمانداری شهرستان ملایر می‌گیرند و پس از اعلام به معاونت گردشگری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس و سفرهای چند روز گذشته نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است و پس از گذشت یک هفته و مشخص شدن تأثیر این اتفاقات تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

خاکسار درباره آمار مسافران تعطیلات روزهای اخیر هم اظهار کرد: آماری از گردشگران این ایام نداریم و معمولاً پایان هر ماه آمارها گرفته می‌شوند اما تعداد مسافران استان همدان در دوران شیوع کروناویروس عدد قابل توجهی نیست که با سال قبل مقایسه کنیم.

گفتنی است؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز گفت: احتمال لغو برگزاری یازدهمین جشنواره شیره پزی «مانیزان» به سبب شیوع کروناویروس وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد نیز از احتمال لغو  هفتمین جشنواره «آلو»ی روستای هدف گردشگری ملحمدره این شهرستان در مهرماه سال جاری خبر داد.

کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا احتمال اینکه در مهرماه امسال هفتمین جشنواره روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور لغو شود، بسیار بوده و برگزاری جشنواره بستگی به تصمیم ستاد مقابله با  کرونا شهرستان و فرماندار دارد.

وی افزود: فعلاً تصمیم و یا جلسه ای در رابطه با برگزاری و یا عدم برگزاری هفتمین جشنواره آلو گرفته نشده و قطعاً با نتیجه گیری در این رابطه به تصمیم ستاد مقابله با کرونا شهرستان اطلاع رسانی لازم در این رابطه صورت خواهد گرفت.

اکبری شایگان در ادامه با اشاره به فعالیت پنج خانه بوم‌گردی و یک مجتمع تفریحی در این روستای هدف گردشگری گفت: خوشبختانه ماسوله غرب کشور با ایجاد این تعداد خانه بوم گردی از روستاهای پیشرو در استان همدان است.

وی با بیان اینکه ملحمدره در سال ۱۳۹۰ به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شده است، تصریح کرد: روستای ملحمدره با توجه به معماری سنتی و تاریخی در جمع ۲۰۰ روستای دارای بافت باارزش کشور و ۲۰ روستای هدف گردشگری همدان جای دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha