• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99061712594
  • خبرنگار : 50081

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد پاسخ داد

آیا ظرفیت اینترنت کشور پاسخگوی کلاس‌های آنلاین است؟

آیا ظرفیت اینترنت کشور پاسخگوی کلاس‌های آنلاین است؟

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باوجود مشکلاتی که در شهرستان‌ها، شهرهای کوچک و مناطق دور وجود دارد، اینترنت در شهرهای بزرگ از پتانسیل خوبی برخوردار است.

دکتر سعید ابریشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ظرفیت اینترنت کشور در آموزش‌های آنلاین اظهار کرد: به صورت کلی ظرفیت اینترنت نسبتا خوبی داریم و سایت‌هایی داریم که فیلم  و حتی مسابقات پخش زنده را در اینترنت مشاهده می‌کنیم. اما واقع‌بینانه این است که ظرفیت اینترنت کشور وضعیت مناسبی ندارد.

وی افزود: با وجود مشکلاتی که در شهرستان‌ها، شهرهای کوچک و مناطق دور وجود دارد، اینترنت در شهرهای بزرگ کاملا پاسخگوست و از اساتید درخواست کردیم، تا اگر دانشجویی مشکلی در این زمینه داشته باشد حتما راهکارهای دیگری مانند ضبط تدریس و ارائه به صورت آفلاین و برون خط را در نظر گیرند یا فایل ارائه دروس را برای دانشجویانی که خط اینترنت مناسبی ندارند، ارسال کنند.

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: شهرهای بزرگی مانند مشهد که به صورت آنلاین کنفرانس برگزار می‌کنند، قاعدتا مشکل زیادی ندارند و اگر بخواهیم راهکاری را در این زمینه در نظر بگیریم بالا بردن ظرفیت اینترنت و خط اینترنت کشور از سوی وزارت ارتباطات است که باید پیگیر این موضوع باشند.

وی بیان کرد: ظرفیت اینترنت کشور در مقیاس جهانی اصلا مناسب نیست و بسیار پایین است و نمی‌توان با کشورهای دیگر مقایسه کرد. همچنین جزو کشورهایی هستیم که در رده‌های پایین قرار داریم و این موضوع باید درست شود. بهبود و افزایش ظرفیت شبکه اینترنت و شبکه داخلی بهترین فرصت برای انجام این اقدام مهم است تا در دستور کار قرار گیرد.

ابریشمی بیان کرد: این دو راهکار را می‌توان برای دانش‌آموزان هم در نظر گرفت و آن فعالیتی که در کلاس به صورت زنده انجام می‌شود را معلمان به صورت برون خط انجام دهند تا در حد امکان، عدالت آموزشی محقق شود. شاید یکی از دلایلی که وزارت آموزش و پرورش کلاس‌ها را حضوری برگزار کرد، به این دلیل بود که ممکن است تکنولوژی و داشتن گوشی هوشمند و لپ‌تاپ برای دانش‌آموزان سخت باشد. اما شرایط دانشجویان متفاوت است و می‌توان انتظار داشت که هر طور شده خود را با تکنولوژی وفق دهند و به این دلیل است که کلاس‌های دانشجویان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: باید متذکر شد که این مشکلات در کشورهای دیگر هم وجود دارد و راهکارها در این زمینه زیاد نیست. راهکاری که برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شد، به این صورت بود که در دو شیفت و با کلاس‌ها با تعداد نفرات کمی برگزار شود که در کشورهای دیگر نیز این‎‌گونه است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش با همه هشدارها به این نتیجه رسید که مدارس را باز کند. اگر شهرها از وضعیت قرمز خارج شوند و در شرایط زرد قرار گرفته باشند، می‌توان کلاس‌ها را تشکیل داد. مشکل اساسی که در رشته‌هایی مانند دامپزشکی وجود دارد این است که بالینی هستند و برگزار کردن به صورت مجازی اصلا معنا ندارد چراکه رشته‌ای مهارتی است. اگر وضعیت زرد باشد، می‌توانیم دروس عملی را برگزار کنیم تا دانشجویان با آسیب کمتری روبرو باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha