• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072922678
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس بیمه سلامت گناباد مطرح کرد

بروز رسانی پرداخت حق بیمه اولویت دولت چهاردهم است

بروز رسانی پرداخت حق بیمه اولویت دولت چهاردهم است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بیمه سلامت شهرستان گناباد پوشش حداکثری افراد جامعه و بروزرسانی مباحث مالی در ارائه خدمات دهی حوزه درمان را از دغدغه‌های اصلی دولت دانست و افزود: در شهرستان گناباد هر ماه مبلغی بالغ بر ۱۱۵میلیارد ریال برای هزینه‌های درمانی پرداخت می‌شود که ۶۵ میلیارد ریال بابت هزینه بستری و ۵۰ میلیارد ریال برای هزینه‌های جانبی درمان، نظام ارجاع و بستری و تصویربرداری درمانی است.

 حسین رجایی ۲۹ مهر در نشست خبری گفت: امسال بیمه برای تخفیف ۵ دهک اول به تعداد ۴۶۲۸ نفر بیمه سلامت همگانی و به تعداد ۴۰ هزار و ۴۱۷ نفر روستایی و همچنین تخفیفات در دهک‌های بالاتر به مبلغ ۸۸۰ میلیارد ریال تخفیف در حق بیمه اعمال نموده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان گناباد ۱۰۳ موسسه طرف قرارداد داریم، اظهار کرد: سال گذشته با توجه به تفاهمنامه سازمان بهزیستی و سازمان بیمه سلامت برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات توانبخشی ۶ دسته از معلولین جسمی حرکتی، گفتاری، شنوایی، بینایی، ذهنی روانی با همکاری اداره بهزیستی ۱۴۵۵ بیمار توان‌خواه در سامانه‌های بیمه سلامت نشانه‌دار شدند که ۱۴۰۹ نفر سال گذشته از خدمات موسسات طرف قرارداد به ارزش ۲۴ میلیارد ریال استفاده کردند. 

رجایی با بیان اینکه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در مهرماه ۱۴۰۱ در سازمان بیمه سلامت تشکیل شد، گفت: سال گذشته بالغ‌بر ۱۳۰۰ نفر در سامانه‌های بیمه سلامت برای کاهش پرداخت و حفاظت منابع مالی بیمه شدگان نشانه‌دار شدند. 

رئیس بیمه سلامت گناباد افزود: تعداد بیماری‌های خاص و صعب العلاج از ۵ گروه بیماری خاص به ۱۰۷ گروه بیماری خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۲ و به ۱۲۹ گروه بیماری در سال جدید افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اکنون ۷۰ نفر بیمه شده خاص هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند و ام اس تحت پوشش قرار دارند که به عنوان پرهزینه‌ترین بیمه شدگان هستند. 

رجایی همچنین از افزایش تعداد قراردادهای بیمه سلامت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۵۳۳ نفر زن و مرد نابارور در شهرستان گناباد در سال قبل از خدمات بیمه سلامت استفاده کردند و ۲۴ عمل جراحی در این حوزه انجام گرفته است.

وی افزود: پوشش خدمات تخصصی باروری، استقرار سازمان الکترونیک، کمک‌های مالی و نظارتی در استقرار پزشک خانواده و نظام ارجاع روستایی، اجرای پزشک خانواده شهری و ورود به حوزه پیشگیری، درمان رایگان سه دهک اول و درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در موسسات دولتی از اولویت‌های این مرکز است.

رئیس بیمه سلامت گناباد افزود: بیش از ۶۱هزار ۱۲۲ نفر در گناباد و بجستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۴۶۲۸ نفر بیمه شده سلامت  همگانی و ۴۰ هزار ۴۱۷ نفر بیمه شده روستایی است و تعداد ۵۲۶۶ نفر بیمه شده سایر اقشار کمیته امداد، بهزیستی و خانواده شهدا و همچنین ۱۰۱۸۰ نفر بیمه کارمندی هستند.

وی در پایان از کلنگ زنی ساختمان بیمه سلامت گناباد به مساحت ۳۰۶ مترمربع فضای اداری خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی و احداث آن به زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha