• یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99061611788
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان:

جهاددانشگاهی نقش ارزنده‌ای در توسعه مشاغل خانگی استان دارد

جهاددانشگاهی نقش ارزنده‌ای در توسعه مشاغل خانگی استان دارد

ایسنا/زنجان مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، از جهاددانشگاهی به عنوان نهادی که در توسعه کارآفرینی و ایجاد مشاغل خانگی نقش ارزنده‌ای ایفا کرده است، یاد کرد.

محمدرضا یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با رویکرد توانمندسازی متقاضیان برای راه‌اندازی کسب و کار و با عاملیت جهاددانشگاهی اجرا می‌شود. این طرح در راستای پیاده‌سازی الگوی توسعه مشاغل خانگی مصوب ۱۸ بهمن‌ماه سال ۹۵، در ستاد ملی ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و در قالب قرارداد پژوهش توسعه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و جهاددانشگاهی است.

وی افزود: بر اساس محورهای توسعه‌ای از قبیل مطالعات، ساماندهی، بررسی و استعدادسنجی، توانمندسازی ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان و بر اساس الگوی توسعه مشاغل خانگی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این مسئول ادامه داد: در روزهای آتی، سهم استان‌ها ابلاغ و بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی، فرآیند اجرای آن آغاز خواهد شد و شیوه‌نامه‌ها در فازبندی‌ مختلف تعریف شده که در سال اول شامل مطالعات، بررسی و شناسایی و اولویت‌بندی  مزیت‌های استانی است و در ادامه سال دوم، شامل استعدادسنجی و تعیین نیازهای متقاضیان و اتصال به بازار مشاغل خانگی و پیشران‌ها خواهد بود.

یوسفی تصریح کرد: منابع مالی طرح از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه و به میزان ۱۲۶ هزار میلیون ریال پیش‌بینی شده که سهم استان‌ها هنوز اعلام نشده است. این طرح در ۹ استان به صورت پایلوت اجرا شده و بر اساس موفقیت‌های بهدست آمده قرار است این طرح در همه استان‌ها اجرایی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، یادآور شد: برای بیش از ۱۵ هزار نفر از فعالان استان در این حوزه مجوز صادر شده که با توجه به استعداد خوبی که در بین بانوان استان شناسایی شده و پتانسیل‌های مطلوبی که در استان وجود دارد، این طرح می‌تواند در استان و با همکاری جهاددانشگاهی زنجان، با موفقیت اجرا شده و نقش خود را در ایجاد کار و تولید ایفا کند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان با جهاددانشگاهی واحد زنجان، ارتباط خوب و تنگاتنگی دارد، به طوری که طی سال‌های گذشته طرح اشتغال زنان سرپرست خانوار که تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه بین معاونت امور بانوان ریاست جمهوری، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و جهاددانشگاهی بود را در استان پیگیری کرده است.

این مسئول با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان زنجان نقش ارزنده‌ای در کارآفرینی و ایجاد مشاغل خانگی استان دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم همکاری‌های جدید با جهاددانشگاهی تدوام یابد و پیش‌بینی می‌شود جزئیات و برش استانی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به زودی ابلاغ شود که بی‌تردید این طرح نیز با موفقیت اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha