• یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99061611523
  • خبرنگار : 50189

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

به یک شبکه مردمی عاشورایی برای مکتب شهید سلیمانی نیاز داریم

به یک شبکه مردمی عاشورایی برای مکتب شهید سلیمانی نیاز داریم

ایسنا/کرمان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به شکل گیری شورای سیاست گذاری مکتب حاج قاسم و تشکیل ۱۵ کمیته ذیل آن برای عملیاتی کردن مکتب از کرمان بیان کرد: برنامه های نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی از ۸ تا ۱۸ دی ماه سال جاری برگزار می‌شود و رویکرد ما، مردمی کردن برنامه‌های سالگرد و ترویج مکتب حاج قاسم است و به یک شبکه مردمی عاشورایی برای مکتب نیاز داریم.

سردار "حسین معروفی" صبح امروز ۱۶ شهریورماه در نشست کمیته " شهرستان‌ها" ستاد برگزاری نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی که با حضور مسئولین شهرستان‌های استان از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس برگزار شد؛ با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی گفت: سردار دلها وفا و بصیرت عباس علیه السلام، زبان گویای عمار، ایستادگی بر حق میثم تمار، امانت سلمان و... را داشت بنابراین تمام صفات شخصیت بزرگان در صدر اسلام در وجود حاج قاسم نهادینه شده بود.

وی حاج قاسم فراجناحی ندانست بلکه جامع الاطراف انقلابی دانست و بیان کرد: در زمین ائمه و امام خویش اقدام عملی و برای گام دوم و ظهور ولایت عظمی بسترسازی کرد لذا حاج قاسم را با خاطره نمی توانیم تعریف کنیم بلکه او مکتب است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد حاج قاسم را معرفی کند، حاج قاسم در "تندیس و اخلاق و ادب و اخلاص و عرفان" خلاصه می‌شود، اظهار کرد: ما برای این مکتب و شخصیت بزرگ که نخواهیم در مقیاس کوچک قلاویزان و والفجر ۴ و... تعریف کنیم؛ ۳۰ نظامات در نظر گرفتیم تا کار علمی روی آن انجام شود.

وی با اشاره به شکل گیری شورای سیاست گذاری مکتب حاج قاسم و تشکیل ۱۵ کمیته ذیل آن برای عملیاتی کردن مکتب از کرمان بیان کرد: برنامه های نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی از ۸ تا ۱۸ دی ماه سال جاری برگزار می‌شود و رویکرد ما، مردمی کردن برنامه‌ها است زیرا به یک شبکه مردمی عاشورایی برای مکتب نیاز داریم.

سردار معروفی با اشاره به راهیان نور مکتب حاج قاسم، عنوان کرد: زیرساخت های لازم برای راهیان نور مکتب حاج قاسم فراهم شده است به طوری که اکنون زیرساخت‌ها برای پذیرایی از هزار نفر آماده است و در گلزار شهدا هم برای اسکان موقت زائر ۲۰۰ نفر آمادگی داریم.

وی با تاکید بر اینکه ساخت هرگونه تندیس از شهید سلیمانی باید در بنیاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بررسی و تایید شود، باشد، تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در تمام کارهایش اخلاص وجود داشت و اینگونه بود که بر قلب‌های حاکم شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه به نظامات مکتب حاج قاسم اشاره کرد و افزود: یکی از این نظامات "نظام رفاقت حاج قاسم" است حاج قاسم در سال‌های تامین امنیت استان‌های جنوب شرق و مدیریت مرز دو کشور و در ۲۱ سال جبهه مقاومت حتی یک نفر را هول نداد بلکه افراد را حفظ و آبروداری کرد و نگذاشت کسی در جبهه حق زمین بخورد و اگر کسی از این جبهه جدا شد سعی در برگرداندن او کرد.

وی یکی دیگر از نظامات برآمده از ویژگی های شخصیتی حاج قاسم را " نظام ولایی" دانست که سردار دلها سه بار قسم جلاله می خورد یکی از شئون عاقبت به خیری ارتباط قلبی با ولایت فقیه است لذا حاج قاسم ولایت باور بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha