• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072116259
  • خبرنگار : 50187

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرد

تخصیص ۵۶ درصد اعتبارات هزینه‌ای استان کرمان

تخصیص ۵۶ درصد اعتبارات هزینه‌ای استان کرمان

ایسنا/کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۲۷۳۱ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای در استان کرمان ابلاغ و مبادله موافقتنامه‌ها هم انجام شده و به‌طور متوسط ۵۶ درصد اعتبارات هزینه‌ای به ما تخصیص داده شده است.

محمدرضا وحیدی امروز ۲۱ مهرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با اشاره به اینکه تا امروز ۸۹۸۷ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی به استان ابلاغ و ۸۰ درصد توافقنامه‌ها مبادله شده، افزود: سازمان بازرسی نسبت به عدم مبادله موافقتنامه اعتبارات تملک به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اخطار داده است زیرا باید در اسرع‌وقت نسبت به مبادله موافقتنامه‌ها اقدام شود اما دستگاه‌هایی مانند آبفا، نوسازی مدارس و جهاد کشاورزی جنوب هنوز مبادله را انجام نداده‌اند.

وی در ادامه از اجرای سرشماری کشاورزی در کشور از ۱۲ آبان امسال خبر داد و بیان کرد: سرشماری کشاورزی حائز اهمیت است زیرا برای اجرای امنیت غذایی باید به لحاظ کمی و کیفی در تولیدات محصولات برنامه داشته باشیم و گردآوری آمار و ارقام مربوط به کشاورزی را انجام دهیم.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه چهار میلیون بهره‌بردار کشاورزی در کشور داریم که ۹۰ درصد آنها در مناطق روستایی هستند، افزود: ۵۰ درصد پسته و درصد بالایی از خرمای کشور در استان کرمان تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: در سرشماری کشاورزی باید فهرست بهره‌برداران، اطلاعات سن و جنس و سواد بهره‌برداران، اطلاعات ساختاری و پایه‌ای از آبادی‌ها و شهرها و اطلاعات ۵۰ محصول زراعی و ۳۷ محصول باغی و پرورش دام و آبزی، زنبور عسل و کرم ابریشم جمع‌آوری شود.

وحیدی گفت: دستگاه‌های ذیل وزارت جهاد کشاورزی باید ۱۰۰ درصد امکانات را برای سرشماری کشاورزی در اختیار قرار دهند و ۹۱۸ هزار نفر در اجرای سرشماری کشاورزی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، شهباز حسن‌پور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز در این نشست ضمن تاکید بر لزوم شناخت مدیران نسبت به ظرفیت‌ها و کاستی‌های استان کرمان افزود: روز گذشته به برخی از مناطق شهرستان کرمان سفر کرد و متوجه شدم تعدادی از روستاها آب آشامیدنی ندارند و باید دستگاه‌های مبوطه این مشکل را حل کنند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اقتصادی روستاهای استان کرمان برپایه کشاورزی است، تصریح کرد: امروز جهاد کشاورزی شهرستان کرمان سنخیتی با خدماتی که باید به مردم ارائه دهد، ندارد.

حسن پور با اشاره به فعالیت خوب پارک علم و فناوری استان کرمان اظهار کرد: واحدهای صنعتی با پارک همکاری نکرده‌اند که این همکاری باید هرچه‌سریع‌تر آغاز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha