• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99061510919
  • منبع : نمایندگی قزوین

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری قزوین

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری قزوین

ایسنا/قزوین جهاد دانشگاهی استان و پارک علم و فناوری قزوین به‌منظور استفاده از ظرفیت طرفین برای توسعه و رشد اقتصاد دانش‌بنیان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

فرشاد پیله‌چی رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین دیدار کرد و طرفین در خصوص ظرفیت‌های مشترک همکاری به گفت‌وگو نشستند.

پیله‌چی در این جلسه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به‌دنبال این است که با تمام محدودیت‌ها بهره‌وری خوبی را داشته باشد و به دلیل تنوع حوزه‌های فعالیتی در جهاد دانشگاهی می‌توانیم سهم بسزایی در پیشبرد اهداف استان داشته و به‌عنوان یک بال به دستگاه‌های اجرایی استان کمک کنیم.

وی عنوان کرد: مرکز تله مدیسین درمان ناباروری در استان قزوین به‌عنوان نخستین مرکز کشور در سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با توجه به شیوع کرونا نیز وزارت بهداشت تصمیم به راه‌اندازی مراکز درمان از راه دور دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین تصریح کرد: جهاد یک نهاد عمومی غیردولتی است اما نکته مهم و پررنگ این است که جهاد ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بودجه جاری ندارد. هشت درصد از هزینه‌های جهاد به‌عنوان بودجه دریافت و صرف فعالیت‌های پژوهشی می‌شود.

وی اشاره کرد: در استان مرکز علمی کاربردی مستقل و دفاتر دانشگاهی مختلفی داریم. در جهاد دانشگاهی تلاش داریم که نیازهای استان را تأمین کنیم و یا اینکه در بخش‌هایی که در قزوین پتانسیل وجود دارد ورود پیدا کنیم.

پیله‌چی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا با استفاده از پتانسیل‌ها به مردم خدمت کنیم، خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم در مأموریت‌ها به خدمت‌رسانی توجه داشته باشیم و مأموریت ما در راستای ایجاد اشتغال باشد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور سه پارک علم و فناوری زیرنظر جهاد دانشگاهی فعال هستند، افزود: جهاد دانشگاهی در سراسر کشور ۴۰ مرکز علمی کاربردی و ۳۰ پژوهشکده دارد که معروف‌ترین آن‌ها پژوهشگاه‌های رویان و ابن‌سینا هستند.
 
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با بیان اینکه مرکز قزوین از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است، بیان کرد: سال گذشته چشم‌انداز جهاد دانشگاهی استان قزوین را به‌روزرسانی کردیم و اولویت خود را حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان قرار دادیم. از همین‌جا اعلام آمادگی می‌کنیم که می‌توانیم در حوزه هنر و معماری با پارک علم و فناوری همکاری داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه برای مرکز نوآوری، شتاب‌دهی و خلاقیت بازار مجوز گرفتیم، افزود: امسال پیگیر راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی، تجاری‌سازی فناوری هستیم که در این فرآیند می‌توانیم متناسب با طرح با پارک علم و فناوری همکاری داشته باشیم.

پیله‌چی بیان کرد: اپلیکیشن کارجو پلاست و بازاریابی محصولات دانش‌بنیان همچون دستگاه اوزون ساز ازجمله دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان قزوین است. با همراهی پارک علم و فناوری می‌توانیم نسبت به تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان اقدام و برای کشور ارزش‌افزوده ایجاد کنیم.

وی اعلام کرد: در بخش معاونت پژوهشی روی موضوعاتی همچون هنر و معماری تمرکز داشتیم. در بخش درمان ۱۰۰۰ نمونه خون بند ناف ذخیره شد، ۴۰۰۰ پرونده ناباروری تشکیل و همچنین در سال گذشته ۴۰ هزار خدمت به مردم استان ارائه‌شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در پایان سخنانش یادآور شد: مجهزترین مرکز خصوصی شیمی‌درمانی در استان قزوین توسط جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده است که در این مرکز انواع خدمات دارویی و درمانی ارائه می‌شود.

همکاری پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان

مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین نیز در این دیدار اظهار کرد: بنده خود را جهادی می‌دانم و در سال ۸۲ وارد جهاد دانشگاهی شدم؛ جهاد همیشه کارهای محال و رؤیایی را انجام می‌دهد که بسیاری از آن‌ها محقق شده است.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی قرابت دارند و اگر جهاد در قزوین زودتر شکل می‌گرفت و مسئولین زیرساخت‌ها را فراهم می‌کردند چه‌بسا پارک علم و فناوری در دل جهاد شکل می‌گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین تشریح کرد: سیاست پارک علم و فناوری، زیست‌بوم نوآوری و فناوری است و جهاد دانشگاهی یکی از بازیگران این زیست‌بوم است که می‌توانیم فعالیت‌های خود را گسترش دهیم. پارک علم و فناوری در حوزه تجاری‌سازی فناوری ضعف دارد و در کنار آن برای جهاد دانشگاهی نیز محدودیتی وجود ندارد. با توجه به سیاست‌های وزارت علوم به دنبال توسعه پارک نیستیم بنابراین راهکار ما گرفتن کارگزار است و جهاد دانشگاهی می‌تواند یکی از این کارگزاران باشد.

وی افزود: از امروز می‌توانیم جلسات مشترک خود را با جهاد دانشگاهی برگزار و از ظرفیت‌ طرفین برای رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استفاده کنیم. دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در پارک علم و فناوری برگزار می‌شود که می‌توانیم کارگاه‌ها را به‌صورت مشترک با جهاد دانشگاهی برگزار کنیم.

مافی یادآور شد: در پارک علم و فناوری استان شبکه نوآوری استان را راه‌اندازی کرده‌ایم و در همه حوزه‌های آموزشی، پشتیبانی، تجاری و خبرگزاری تمایل به همکاری داریم.

به گزاش ایسنا، در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری مبادله شد و طرفین بر همکاری مشترک و هر چه بیشتر تأکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha