• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99061209316
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

حیدرآباد نهبندان قطب پرورش شتر می‌شود

حیدرآباد نهبندان قطب پرورش شتر می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار نهبندان با بیان اینکه مردم روستای حیدرآباد نهبندان علی‌رغم مشکلاتی از قبیل گرمای شدید هوا و گرد و خاک زیاد در این منطقه، روستا را ترک نکرده‌اند، گفت: مردم این روستا باید تشویق شود بنابراین این روستا به لحاظ توسعه باید مد نظر باشد.

مجید بیکی، امروز چهارشنبه ۱۲ شهریور در دیدار با مردم روستای حیدرآباد، اظهار کرد: با همکاری مسئولان درصدد هستیم تا بخشی از مشکلات روستاها را در جهت تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس رفع کنیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار نهبندان با بیان اینکه مردم روستای حیدرآباد نهبندان علی‌رغم مشکلاتی از قبیل گرمای شدید هوا و گرد و خاک شدید در این منطقه، روستا را ترک نکرده اند، گفت: مردم این روستا باید تشویق شود بنابراین این روستا به لحاظ مباحث توسعه و اعتباری در اولویت فرمانداری قرار می گیرد.

بیکی با بیان اینکه پراکندگی و دور افتاده بودن روستای حیدرآباد نسبت به روستاهای دیگر نهبندان، توجیه خدمات رسانی همانند گاز رسانی، جاده سازی و آبرسانی را کمتر کرده است، تصریح کرد: برنامه دولت و نظام رسیدگی به روستاها است، بنابراین این روستا در مباحث زیرساختی، اشتغال و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مد نظر قرار می گیرد.

وی با اشاره به تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با استانداری خراسان جنوبی مبنی بر اجرای هاب منطقه ای شتر، بیان کرد: مرکز قرنطینه دام سبک و سنگین حیدرآباد در مراحل پایانی بهره برداری است، همچنین تاکنون مردم روستا نسبت به تشکیل شرکت تعاونی اقدام کرده اند که مبلغ قابل توجهی هم توسط مردم سپرده گذاری کرده اند، بنابراین در این روستا شاهد توسعه دامپروری خواهیم بود.

فرماندار نهبندان به دغدغه مردم در موضوع جاده روستا هم اشاره داشت و گفت: در سال ۹۸ و سال جاری قسمتی از جاده روستای حیدرآباد ترمیم و اصلاح شد؛ وی تصریح کرد: با کمک استاندار خراسان جنوبی ۵۰۰ میلیون تومان در هفته های آتی برای جاده حیدرآباد تخصیص می‌یابد.

فرماندار نهبندان با اشاره به طرح هادی روستای حیدرآباد، گفت: از آنجا که زیرساخت های آسفالت معابر همانند جدول گذاری و جا به جایی تیرهای برق توسط دهیاری انجام شده است، و مبلغ ۶۰ میلیون تومان نیز با مساعدت استاندار به حساب دهیاری واریز خواهد شد تا طرح هادی روستا تکمیل شود.

بیکی با بیان اینکه در سال گذشته سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی در بخش قنوات داشته‌ایم، گفت: از آنجایی که حیدرآباد در ۷۰ کیلومتری مرکز شهرستان و دارای شرایط ویژه به لحاظ گرمای هوا و گرد و خاک شدید هست، در اولویت مرمت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دغدغه هجوم شن و ماسه در روستای حیدرآباد نهنبدان زیاد است، لذا سعی می‌شود تا آسیب‌های منابع طبیعی کمتر شود، همچنین منابع طبیعی باید با توجه به اعتبارات مقابله با بیابانزایی کاشت گونه‌های گیاهی را تا قبل از ورود به فصل زمستان انجام دهد.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه سهمیه تسهیلات پرداختی روستای حیدرآباد از محل بنیاد برکت ۳۵ سهمیه بوده که ۵۰ سهمیه پرداخت شده است، یادآور شد: بر اساس تقاضای افراد برای پرداخت تسهیلات به ۱۰ نفر دیگر نیز مساعدت خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha