به گزارش ایسنا، مهدی نوید ادهم در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار می شود، درباره اجرای سندتحول در زیست بوم جدید سخن گفت و در این باره اظهار کرد: فرمایشات روز گذشته رهبری راهگشای اجرای عملیاتی تر سندتحول است.
وی به ویژگی های زیست بوم جدید اشاره کرد و گفت: عدم قطعیت و شفافیت شرایط، کوتاه مدت نبودن شرایط، نگرانی خانواده های ایرانی برای اعزام فرزندان به مدرسه، تقویت فردگرایی و تفرد، عدم استقرار نظام آموزشی در مدرسه از جمله این ویژگی هاست.
نویدادهم با بیان اینکه اگر دیروز استفاده از فضای مجازی در حاشیه بود امروز به متن آمده و فرصتی است که باید قدر بدانیم، به برخی نکات آموزشی در زیست بوم جدید اشاره کرد و گفت: آثار و پیامدهای شیوع کرونا درازمدت است و باید برنامه ریزی ها در همین راستا باشد. استفاده حداکثری از فناوری های نوین یادگیری لازم و ضروری است البته تعلیم و تربیت مترادف آموزش های مجازی نیست.
وی ادامه داد: خانواده به عنوان رکن اصلی به میدان آمده و باید فرصت را مغتنم بدانیم. برای اجرای سندتحول در این شرایط باید اهداف و برنامه ها را بازنگری کرده و حداکثر اختیارات را به مدرسه و شورای مدرسه بدهیم که طبق چارچوب ها بتوانند تصمیم گیری کنند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید خلاقیت معلمان را نیز به رسمیت شناخته و به سمت آموزش های ترکیبی حرکت کنیم گفت: باید نسخه های کرونایی متناسب آموزشی را تولید کنیم.
وی با اشاره به برخی الزامات مدیریت تغییر عنوان کرد: گفتمان سازی و تبیین مفاهیم سندتحول در فرمایشات دیروز رهبری نیز مورد اشاره قرار گرفت، باید به این مهم توجه کرد.
نویدادهم در ادامه خطاب به مدیران استانی گفت: جنس سندتحول، مفاهیم اسلامی است و باید مدیریت آن نیز اسلامی باشد. مدیریت دینی یعنی مدیریت صبورانه و توام با شکیبایی؛ عدالت خواهی، مشارکت پذیری، مثبت اندیشی، مقبولیت و مشروعیت علمی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی از دیگر الزامات مدیریتی برای اجرای تحول است. تحول با بخشنامه رخ نمیدهد و باید باور اتفاق بیفتد.
وی افزود: در سال جدید ۲۵ بسته تحولی در معاونت های مختلف انتخاب شده که لازم است مدیران استانی به طور کامل آنها را شناخته و برای اجرای آن تلاش و همراهی کنند. وزارتخانه مصمم است این ۲۵ بسته تحولی را اجرا کند.
انتهای پیام
نظرات