• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99061108338
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس علوم پزشکی استان اعلام کرد:

آخرین وضعیت کروناویروس در استان سمنان

آخرین وضعیت کروناویروس در استان  سمنان

ایسنا/سمنان رئیس علوم پزشکی استان با اشاره به آخرین وضعیت کروناویروس در استان گفت: در حال حاضر شهرستان گرمسار براساس رنگ بندی وضعیت شیوع کرونا ویروس در شرایط نارنجی، آرادان در وضعیت سفید، سمنان در وضعیت نارنجی، سرخه در شرایط سفید و مهدیشهر در شرایط قرمز قرار دارد.

دکتر نوید دانائی در ستاد استانی مقابله با کروناویروس  اظهار کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو برای بازگشایی مدارس ارزنده است و با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی با ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس می توان برای مقابله با این ویروس منحوس اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در پاییز امسال شاهد افزایش آمار آنفلوانزا و سرماخوردگی خواهیم بود ادامه داد: باتوجه به اینکه علائم این بیماری‌ها با کرونا به طور تقریبی یکسان است، این امر باعث می شود که در شناسایی افراد کرونایی با مشکلاتی مواجه شویم.

دانایی ادامه داد: در ماه‌های گذشته براساس آمار، ابتلا کودکان و نوجوانان به کرونا ویروس چندان قابل توجه نبوده و رفتار این ویروس به گونه ای بوده که بیشتر افراد میانسال و کهنسال را در گیر کرده است.

 این پزشک فوق تخصص گفت: با وجود شیوع کرونا ویروس، نمی شود زندگی را تعطیل کرد و باید با رویه های مختلف آموزش و پرورش دانش آموزان و زندگی روزمره مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه یابد.

 وی با بیان اینکه باید یاد بگیریم که با کرونا زندگی‌ کنیم افزود: باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فراهم شدن زیرساخت ها زمینه را برای تداوم فعالیت های آموزشی در قالب های مختلف در سال تحصیلی جاری فراهم کرد.

دانایی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان برای همه ما بسیار مهم است گفت: برای بازگشایی مدارس و نحوه انجام دستورالعمل های بهداشتی، تابع ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس هستیم‌.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه های کارشناسی در ارتباط با برگزاری نحوه آموزش و پرورش دانش آموزان باوجود شیوع کرونا ویروس در استان سمنان بعد از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس بیان خواهد شد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha