• پنجشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99060605084
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیر آموزش و پرورش مه‌ولات:

۲ فضای آموزشی در مه‌ولات آماده بهره‌برداری است

۲ فضای آموزشی در مه‌ولات آماده بهره‌برداری است
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر آموزش و پرورش مه‌ولات گفت: تلاش می‌شود هر چه زودتر دو فضای آموزشی استاندارد که در مراحل پایانی هستند، به فضاهای آموزشی شهرستان اضافه شوند.

حسن صداقتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال تحصیلی امسال از ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود در صدد هستیم در کلیه پایه‌ها از دانش آموزان آزمون ورودی گرفته شود تا معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها از سطح دانش دانش آموزان آگاهی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا چون نظام آموزشی کشور تجربه‌ای در این موارد نداشت با چالش‌هایی همراه شدیم، اما امسال برای جبران آن نقص و آمادگی خانواده‌ها سال تحصیلی به نسبت سال‌های گذشته ۱۵ روز زودتر آغاز می‌شود.

صداقتی افزود: برای شروع سال تحصیلی جدید سه وضعیت سفید، زرد و قرمز را پیش‎رو داریم، در وضعیت سفید اگر چه روال عادی خواهد بود، اما بازهم ۲۰ درصد آموزش‌ها از طریق فضای مجازی ارائه می‌شود، در وضعیت زرد هم که وضعیت ترکیبی است قسمتی از آموزش‌ها به صورت مجازی و بخشی به صورت حضوری خواهد بود.

وی عنوان کرد: در این وضعیت همچنین دانش آموزان بر اساس تعداد و متراژ کلاس گروه‌بندی خواهند شد، بر اساس آنچه تا کنون اعلام شده برای هر دانش‌آموز تقریباً ۱.۵ متر در نظر گرفته می‌شود و عمدتاً کلاس‌ها در حد ۱۰ و نهایت ۱۵ نفره و به صورت زوج و فرد برگزار خواهند شد.

مدیر آموزش‌ و پرورش با تأکید بر اینکه تمامی این تلاش‌ها و اقدامات برای حفظ سلامت دانش آموزان و همکاران است، گفت: هر زمان که وضعیت شهرستان در شروع سال تحصیلی اعلام شود برای هر سه وضعیت آمادگی کامل را برای اجرای محتوای آموزشی و تعلیم و تربیت داریم و بر اساس آن عمل خواهیم نمود.

وی ادامه داد: توانمندسازی همکاران را یکی از اصول مهم می‎دانیم تا بتوانند با اشراف کامل و وحدت رویه در فضای مجازی فعالیت کنند، همچنین شبکه دانش‌آموزی تحت عنوان شاد تنها مرجعی خواهد بود که آموزش‌ و پرورش در فضای مجازی آموزش‌ها را ارائه خواهد داد.

صداقتی عنوان کرد: در این سامانه که به نسبت سال گذشته ارتقاء پیدا کرده و قابلیت‌ها بیشتر شده و جای هیچ نگرانی برای خانواده‌ها نیست به‌ طور مداوم تمامی فعالیت‌ها و حضور دانش آموزان و همکاران رصد خواهد شد.

وی مطرح کرد: فضای مجازی شاید معایبی داشته باشد، اما محاسنی هم دارد به‌ طوری که دسترسی به محتواهای ناب آموزشی بهتر و کامل‌تر فراهم شده و آرشیوی از تدریس‌های خوب و محتواهای آموزشی و تربیتی در دسترس خانواده‌ها قرار دارد.

مدیر آموزش‌ و پرورش مه‌ولات افزود: با توجه به وجود ۲۳ روستا در شهرستان مه‌ولات ارزیابی‌های لازم از وضعیت اینترنت روستاها صورت گرفته که نهایت اینترنت ۵ روستا ضعیف‌تر بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته نسبت به تقویت آنتن دهی اقدامات لازم از سوی مخابرات صورت گرفته و امیدواریم مشکلی نباشد.

وی اظهار کرد: در مناطقی که کلاس‌ها چند پایه هستند به تفکیک پایه و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، مصمم هستیم که هیچ دانش‌آموزی از مقوله آموزش و تعلیم و تربیت عقب نماند.

صداقتی گفت: تمام مدارس شهرستان مه‌ولات در نوبت صبح خواهند بود، چون قسمتی از آموزش در فضای مجازی برگزار می‌شود و از سویی پنج‌شنبه‌ها هم دانش آموزان به مدرسه خواهند آمد پیش‌بینی می‌شود مشکلی از نظر فضای آموزشی در سطح مدارس شهرستان نداشته باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: ضمن انجام کلیه اقدامات پروژه مهر اولویت امسال بر رفع مشکلات بهداشتی، سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها و کلاس‌ها بوده و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

مدیر آموزش‌ و پرورش مه‌ولات با اشاره به اینکه در شهرستان هیچ کلاس خشت و گلی نداریم، از شروع سه پروژه آموزشی جدید خبر داد و گفت: تلاش می‌شود هر چه زودتر دو فضای آموزشی استاندارد که در مراحل پایانی است به فضای آموزشی شهرستان اضافه ‌شوند.

وی مطرح کرد: آموزش‌ و پرورش مه‌ولات با برنامه‌ریزی که دارد آماده بازگشایی مدارس و استقبال از ۱۰ هزار دانش‌آموز شهرستان در ۱۰۷ واحد آموزشی با رعایت کامل مسائل بهداشتی است و در این خصوص جای هیچ نگرانی نیست.

صداقتی یادآور شد: برای کلاس اولی‌ها نیز محتوای آموزشی پیش‌بینی شده و برگزاری کلاس‌های حضوری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت تمامی پروتکل‎های بهداشتی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha