• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99060302480

شهردار یزد:

گردشگری در شرایط کرونا جسورانه‌تر عمل کند

گردشگری در شرایط کرونا جسورانه‌تر عمل کند

ایسنا/یزد نشست هم‌اندیشی فعالان گردشگری یزد پیرامون «روزهای پس از کرونا در شهر جهانی یزد» به میزبانی ایسنا برگزار و راهکارهای نجات این صنعت بررسی شد.

«جمال الدین عزیزی» شهردار شهر جهانی یزد در این نشست هم‌اندیشی با تاکید بر این که گردشگری باید در دوران کرونا جسورانه‌تر عمل کند، اظهار کرد: صنعت گردشگری باید برای هدایت گردشگران برنامه‌ریزی داشته باشد چرا که مردم با وجود چنین شرایطی نیز به سفر می‌روند.

وی بر ضرورت آمادگی شهر برای دوران‌های بحرانی تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید همه دستگاه‌ها همسو و همراه باشند و بپذیریم که شهر و بازار یزد به حضور گردشگر، البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وابسته است.

«سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد نیز در ادامه با اشاره به نقش جهاددانشگاهی یزد به عنوان حلقه واسط دانشگاه و صنعت گردشگری در استان، گفت: این سازمان ظرفیت‌های قبال توجهی برای بررسی مباحث پژوهشی صنعت گردشگری دارد و می‌تواند نقش مهمی در ارائه راهکارهای متناسب با شرایط فعلی  ایفا کند.

وی به وضعیت نامطلوب کنونی گردشگری اشاره و بر لزوم هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه‌های استان به منظور حفظ این صنعت سالم و درآمدزا تاکید کرد.

در ادامه این نشست که با حضور جمعی از فعالان گردشگری استان برگزار شد، مسئله ضرورت توجه به ظرفیت‌های دیگر این صنعت به خصوص کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اشاره و تاثیر این نوع گردشگری در افزایش ضریب اشغال هتل‌ها به خصوص در سال‌های گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گلایه‌ها و پیشنهاداتی در این باره از سوی فعالان مطرح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha