• شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99060100732
  • خبرنگار : 71457

سخنگوی سابق وزارت خارجه سودان از حرف‌هایش درباره اسرائیل اظهار پشیمانی نکرد

سخنگوی سابق وزارت خارجه سودان از حرف‌هایش درباره اسرائیل اظهار پشیمانی نکرد

سخنگوی سابق وزارت خارجه سودان اعلام کرد که از سخنانی که در مورد وجود مذاکرات برای عادی سازی میان اسرائیل و سودان به میان آورده بود و به دلیل این سخنان از منصبش برکنار شده بود، پشیمان نیست.

به گزارش ایسنا، حیدر بدوی صادق، سخنگوی سابق وزارت خارجه سودان بعد از آنکه علناً از مذاکرات عادی سازی با اسرائیل خبر داد و آن طور که به نظر می‌رسید این کار را بدون کسب اجازه از مقامات کشورش کرده بود، از منصبش برکنار شد.

وی در مصاحبه با اسکای نیوز گفته بود که سودان خواهان برقراری رابطه با اسرائیل است و پیش‌بینی می‌کند که معاهده میان تل‌آویو و خارطوم در اواخر سال میلادی جاری یا اوایل سال ۲۰۲۱ منعقد شود.

صادق که یک روز بعد از گفتن این اظهارات از منصبش برکنار شده بود، در مصاحبه با شبکه کان اسرائیل گفت که از مذاکرات با اسرائیل که فقط منابع خارجی این مذاکرات را تایید می‌کردند، به ستوه آمده بود و بعد از آنکه روزنامه نگاران محلی از وی خواستند تا در مورد ادعای الی کوهن، وزیر اطلاعات اسرائیل مبنی بر امکان برقراری روابط رسمی میان دو طرف در اواخر سال اظهار نظر کند، سخنگوی سابق با خود گفت که دیگر نمی‌تواند نسبت به این مسأله سکوت کند.

وی در مصاحبه با کان گفت: ما نیازمند همکاری برای ایجاد گفتمان سراسری در مورد این مسأله هستیم؛ به گونه‌ای که مذاکرات به صورت علنی انجام شود.

صادق با بیان اینکه درک نمی‌کند چرا سخنانش چنین جنجالی را به پا کرد، گفت که سودان پیش از امارات روابط گرمی را با اسرائیل آغاز کرده بود.

وی گفت که دولت کنونی سودان اخیرا کمک‌هایی را برای آوردن گروهی از یهودیان فلاشا از اتیوپی به اسرائیل ارائه داد.

صادق گفت: ما نیاز داریم که شجاع باشیم کاملا همانند برهان که با نتانیاهو دیدار کرد و همچنین همانند مسؤولان ارشدی که در امارات هستند.

وی تصریح کرد: من قویاً صلح با اسرائیل را تایید می‌کنم چرا که به سودان فایده خواهد رساند.

این مقام سابق سودان عنوان کرد که امیدوار است که در آینده به اسرائیل سفر کند.

مسؤولان اسرائیلی از دیرباز تمایل خود را برای بهبود روابط با خارطوم ابراز کرده و به اهمیت سودان در منطقه و موقعیت جغرافیایی آن اشاره دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha