• شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99060100480
  • خبرنگار : 71496

آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در تظاهرات مردم یمن علیه عادی سازی روابط با اسرائیل

آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در تظاهرات مردم یمن علیه عادی سازی روابط با اسرائیل

صدها یمنی با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای عدن و تعز مخالفت خود را با عادی‌سازی با اشغالگران اسرائیلی و نیز حمایت‌شان از مردم فلسطین ابراز کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، تظاهرکنندگان یمنی با حضور در خیابان‌های شهر عدن و در دست داشتن پرچم فلسطین و پلاکاردهایی با این عبارت که "عادی‌سازی خیانت است"، این مساله را محکوم کردند.

همچنین آنها در راهپیمایی اعتراضی خود که در پاسخ به فراخوان گروهای جنبش جنوب به پا شدند، پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند.

در بیانیه منتشر شده از سوی گروه‌های برگزارکننده راهپیمایی بر کمک به مساله فلسطین به عنوان مساله اول و اصلی ملت‌های عربی و اسلامی تاکید شد.

در این بیانیه ضمن اشاره به حق فلسطینی‌ها برای مقاومت و دفاع از سرزمین‌شان و آزادسازی و بازگشت به آن ونیز حق آنها برای تشکیل کشورشان مطابق با مرزهای تاریخی‌اش از الجلیل گرفته تا النقب و از دریای مدیترانه تا رودخانه اردن آمده است: عادی‌سازی با اشغالگران اسرائیلی خیانت به امت و ضربه‌ای از پشت به مساله فلسطین است.

در بیانیه مذکور به شدت از "دوست مخفی جدید اسرائیل" در جنوب یمن و رایزنی‌هایش با یکی از تشکل‌های وابسته به امارات (یعنی شورای انتقالی جنوب) انتقاد و تاکید شد: اظهارات و پاسخ‌های سست برخی رهبران که از زمان اعلام عادی‌سازی با اسرائیل از سوی امارات تکرار شده‌اند، به نمایندگی از مردم جنوب یمن نبوده و تنها حاکی از رویکرد رهبران آنجا است.

وسام الصالح، از فعالان یمنی در عدن اظهار کرد: تظاهرات ساکنان عدن برای اعلام موضعگیری‌شان نسبت به آنچه در اطراف‌شان رخ می‌دهد و همزمان با ادعای شبه نظامیان وابسته به امارات در مورد نمایندگی آنها و سوق دادن آنها به سمت عادی‌سازی با دشمن اسرائیلی انجام شد.

الصالح با اشاره به اشغالگران اسرائیلی گفت: ساکنان عدن فورا به اقدام شنیع و خطرناک یک کشور خارجی برای سلطه بر عدن و استان‌های جنوبی و آغاز روابط با رژیمی سرطانی در منطقه پاسخ دادند.

او تاکید کرد: تظاهرات عدن تنها در حمایت از فلسطین و محکومیت اقدام امارات در عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی و تلاش‌های ابوظبی برای مشارکت دادن ساکنان جنوب یمن در روابط مخرب با یک رژیم مخرب و دشمن اعراب ومسلمانان از طریق شورای انتقالی برگزار شد.

همچنین در استان تعز هزاران یمنی در اعتراض به عادی‌سازی با اشغالگران اسرائیلی و یا به رسمیت شناختن آنها و نیز حمایت از حقوق فلسطینی‌ها تظاهرات کردند.

در بیانیه منتشر شده از سوی هیات مردمی حامی فلسطین تاکید شد که این هیات در مقابل حقارت دولت‌هایی که روابط خود را با رژیم غاصب صهیونیستی به حالت عادی درآورده و حق مردم قهرمان فلسطین و عربیت، هویت و دین آنها را انکار کردند، ایستاد.

همچنین این هیات در بیانیه خود بر مخالفت قاطعش با عادی‌سازی و  به رسمیت شناختن این رژیم غاصب که از سوی طرف‌های استعمارگر در قلب سرزمین عربی ایجاد شد و حال حاضر و آینده آنها را هدف گرفت، تاکید کرد.

هیات مذکور در ادامه با اشاره به حق کامل فلسطینی‌ها در آزادسازی سرزمین‌شان تاکید کرد: عادی‌سازی به توسعه طرح ویرانگر صهیونیستی کمک کرده و از یک سو درهای بسته را برای آن گشوده و از سوی دیگر حق فلسطینی‌ها و حق امت عربی و اسلامی را نابود می‌کند.

در پایان این بیانیه نیز با تاکید بر اینکه فلسطین مساله اول اعراب است، از احزاب و سازمان‌های یمنی خواسته شد تمامی اقدامات برخی کشورها برای عادی‌سازی را محکوم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha