• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99052922233
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار خمینی‌شهر:

نذورات مردم در محرم به سمت تجهیزات بهداشتی هدایت شود

نذورات مردم در محرم به سمت تجهیزات بهداشتی هدایت شود

ایسنا/اصفهان فرماندار خمینی ‌شهر گفت: امسال چراغ خیمه عزاداری امام حسین(ع) پرنورتر از گذشته روشن خواهد شد، اما عزاداری‌های امسال کمی متفاوت ‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

علیرضا بصیری، امروز (چهارشنبه- ۲۹ مرداد) در جمع ایثارگران شهر درچه با یادآوری جمع صمیمی رزمندگان دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: بودن در جمع بچه‌های جبهه و جنگ، باعث یادآوری خاطرات و صفا و صمیمیت بین رزمندگانی بود که همه هستی خود را در طبق اخلاص قرار دادند تا از اسلام و انقلاب دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه از ۴۰۰سال گذشته هر جنگی که در کشور اتفاق افتاد، باعث از دست دادن بخشی از خاک ایران شد، افزود: افتخار ما این است که پس از هشت سال جنگ، حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

به گزارش ایسنا، فرماندار خمینی‌شهر با تشریح شرایط سال‌های پس از انقلاب، گفت: در آن سال‌ها در کشور ما به تازگی انقلاب شده بود، ارتش از هم پاشیده و نظام اداری از هم گسیخته بود. گروهک‌ها و تجزیه‌طلب‌ها نیز در حال رقم زدن اتفاقات گوناگون بودند؛ کارشناسان نظامی عراق هم با محاسباتی کاملا دقیق و صحیح قصد حمله نظامی به ایران و کشور گشایی داشتند، اما از دو چیز غفلت کردند و این باعث شد که به هدف خود نرسند. نخست اینکه مردم ایران با فرهنگ عاشورا بزرگ شدند و از امام حسین(ع) الگو گرفتند و دوم غیرت ایرانیان.

بصیری افزود: روحیه عاشورایی مردم ایران باعث شد که انقلابشان را از روی اعتقاد انتخاب کنند و ۴۱سال است که پای این عهد و پیمان ایستاده‌اند تا انشاالله این انقلاب به قیام جهانی حضرت مهدی(عج) متصل شود.

وی با اشاره به پیش رو بودن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع)، تصریح کرد: با لطف خدا و اذن حضرت ولی‌عصر(عج)، امسال هم چراغ خیمه عزاداری امام حسین(ع) را پرنورتر از گذشته روشن می‌کنیم، اما عزاداری‌های امسال کمی متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

فرماندار با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر در این شهرستان جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند، اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه کاهش سن مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا به زیر ۴۰ سال رسیده است، مسئولان هیئت‌ها باید با رعایت قوانین بهداشتی در مراسم‌های عزاداری شیوع این بیماری را به حداقل برسانند.

بصیری افزود: نذورات امسال باید هدفمندتر از سال‌های گذشته باشد، به این معنی که تا حد امکان نذورات مردم به سمت تجهیزات بهداشتی و یا کمک‌های مومنانه هدایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha