• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99052922008
  • خبرنگار : 71469

رییس فدراسیون ورزش های همگانی مطرح کرد:

سبقت شدید بانوان از آقایان در ورزش همگانی/ انتظار ورزش همگانی از تحقق سهم مالیاتی

سبقت شدید بانوان از آقایان در ورزش همگانی/ انتظار ورزش همگانی از تحقق سهم مالیاتی

رییس فدراسیون ورزش های همگانی از مشارکت بالای بانوان نسبت به آقایان در حوزه ورزش های همگانی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: باید به منظور مشارکت میلیونی آقایان در این حوزه نگاه مجددی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، افشین ملایی در مجمع عمومی فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به عملکرد این فدراسیون در سال ۹۸، اظهار کرد: آمار ورزشکاران سازمان یافته در این سال بر اساس اعلام فدراسیون پزشکی ورزشی معادل ۲۳۷ هزار و ۴۹۱ نفر بود که از این بین ۸۵ تا ۸۷ درصد مربوط به بانوان با جمعیت ۲۰۶ هزار و ۸۰۱ نفر و مابقی مربوط به آقایان با جمعیت ۳۰ هزار و ۶۹۰ نفر است.

وی ادامه داد: در وهله اول این آمار نشان می دهد بانوان مخاطب اصلی برنامه های فدراسیون ورزش های همگانی بوده و شرکت موثری این رابطه داشته است و باید یک نگاه مجددی به کیفیت برنامه ها با جذب آقایان هم ردیف بانوان داشته باشیم.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید بر اینکه شورای ورزش های همگانی استان ها با ریاست استانداران باید فعال نگه داشته شود، خاطرنشان کرد: هیئت های استانی باید به این مسئله توجه داشته باشند و متناسب با نیاز استان ها در راستای بهبود وضعیت سلامت و اثربخشی فعالیت های ورزش های همگانی گام بردارند.

ملایی با اشاره به آمار تکان دهنده کم تحرکی مردم ایران، عنوان کرد: ضرورت توجه ویژه به ورزش های همگانی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و بودجه ای که در سایر کشورها به توسعه فعالیت بدنی و مبارزه با کم تحرکی اختصاص داده‌اند، بیش از حد تصور است و باید اعلام کنیم که تنها در یکی از ایالات کشوری پیشرفته، بیش از ۴۰۰۰ میلیارد دلار جهت ترغیب جوانان به فعالیت بدنی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ورزش همگانی کشور منتظر تخصیص و اعطای ۰.۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توزیع در بین نهادهای متولی ورزش همگانی، فدراسیون ورزش های همگانی و هیئت های استانی است، گفت: ما برای تحقق پشتوانه قانونی ورزش های همگانی اقدام به تشکیل شورای مشورتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی کردیم و رایزنی های جدی با فراکسیون ورزش مجلس و سایر نمایندگان مسئول در حوزه ورزش صورت گرفته است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha