• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99052921969
  • خبرنگار : 50210

مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان مرکزی:

مطالبات کادر درمانی درگیر با کرونا در مراکز زیرمجموعه نیروهای مسلح تسویه می شود

مطالبات کادر درمانی درگیر با کرونا در مراکز زیرمجموعه نیروهای مسلح تسویه می شود

ایسنا/مرکزی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در استان مرکزی گفت: طبق ابلاغیه جدید، مطالبات پزشکان و کادر درمانی درگیر با کرونا در مراکز تحت پوشش نیروهای مسلح تسویه می شود.

سید ناصر حسینی ۲۹ مردادماه در نشست با استاندار مرکزی به مناسبت روز صنایع دفاعی با اشاره به تلاش های وزارت دفاع در عرصه های مختلف که به مدد مبتکران، نخبگان و پرسنل این وزارتخانه صورت گرفته است، اظهار کرد: مجموعه وزارت دفاع در هر عرصه ای که کشور نیاز داشته باشد ورود می کند و داشته های علمی خود را عرضه می کند.

وی تصریح کرد: در موضوع شیوع ویروس کرونا وزارت دفاع حتی جلوتر از وزارت بهداشت برای تولید ماسک و محلول های ضدعفونی اعلام آمادگی کرد و بر همین اساس روزانه ۱۷ هزار لیتر محلول ضدعفونی، ۴۰ هزار عدد ماسک، دو هزار و ۵۰۰ دست لباس کادر درمان تولید می شود و تاکنون ۵۰ دستگاه دوربین حرارتی تب سنج و ۷۰۰ دستگاه ساکشن تولید شده است، همچنین کیت های آزمایشگاهی برای شناسایی ویروس کرونا نیز در دست تهیه و تولید قرار دارد.

حسینی با اشاره به توزیع ماسک و محلول های ضدعفونی به صورت رایگان برای جانبازان، درخصوص ارائه خدمات درمانی به پرسنل وزارت دفاع، بیان کرد: تمام مطالبات مجموعه درمانی نیروهای مسلح استان مرکزی در سال ۹۸ پرداخت شده و در سال جاری نیز مطالبات موجود تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت شد و با توجه به ابلاغیه اخیر مقرر است که مطالبات پزشکان و کادر درمان درگیر با ویروس کرونا نیز پرداخت شود.

وی اضافه کرد: هزار قلم داروی خارجی برای جانبازان نیز تحت پوشش بیمه قرار دارد و اخیرا خانواده شهدا نیز تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح قرار گرفته اند و نیروهای مسلح شاغل و بازنشسته که درگیر ویروس کرونا شده باشند نیز تا ۸۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار دارند و طی دو ماه گذشته نیز حمایت درمانی برای سالمندان در منزل ارائه می شود.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در استان مرکزی با اشاره به ارتباط الکترونیکی با مراکز درمانی نیروهای مسلح در تمامی شهرستان ها، گفت: ۸۰ درصد نسخ درمانی حذف شده است و تنها ۲۰ درصد باقی مانده است تا صدور کارت الکترویکی درمان تکمیل شود.

وی تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح را 1200نفر دانست که ۱۰۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار دارند.

حسینی پرداخت وام قرض الحسنه به ۷۰ درصد جامعه بازنشستگی نیروهای مسلح استان مرکزی، پرداخت وام اشتغال تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای فرزندان بازنشستگان و پرداخت وام برای تهیه جهیزیه به دختران و تسهیلات به پسران در آستانه ازدواج را از دیگر اقدامات انجام شده در مجموعه اداره کل عنوان کرد.

وی با اشاره به ورود وزارت دفاع به صنعت خودروسازی، اظهار کرد: سال گذشته به دلیل تحریم ها وزارت دفاع حتی پیش تر از وزارت صمت در صنعت خودرو اعلام آمادگی کرد و از ۲۰ تا ۲۵ درصد قطعات مورد نیاز این صنعت ۱۰ درصد قطعات توسط وزارت دفاع تولید می شود.

حسینی اضافه کرد: در حوزه مسکن بعد از طرح اقدام ملی مسکن، تفاهم نامه ای بین وزارت دفاع و راه و شهرسازی منعقد شد که علاوه بر احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز برای خانواده وزارت دفاع ساخته شود که جلسات پیگیری این مسئله در استان مرکزی در حال انجام است و افراد فاقد مسکن زیر مجموعه نیروهای مسلح نیز شناسایی شده اند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه امیرسرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ‌کننده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به صورت تلفنی روز صنایع دفاعی را تبریک گفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha