• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99052921522
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان:

طرح بادشکن زنده در بیابان‌های کاشان اجرا می‌شود

طرح بادشکن زنده در بیابان‌های کاشان اجرا می‌شود

ایسنا/اصفهان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان از اجرای طرح بادشکن زنده در مناطق بیابانی شهرستان با مشارکت شهروندان دوستدار طبیعت خبر داد.

محمد مهدی شریفی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بخش بزرگی از مساحت شهرستان کاشان شامل مناطق بیابانی و با پوشش گیاهی بسیار ضعیف بیابانی است که به منظور جلوگیری از روند شتابان بیابانزایی و جلوگیری از فرسایش بادی طرح بادشکن زنده در حاشیه مناطق مسکونی، صنعتی و زمین‌های کشاورزی اجرا می شود.

وی افزود: در اجرای این طرح، گونه های گیاهی در دو گروه مثمر مانند پسته، توت، زیتون، سنجد و گل محمدی و گونه های غیرمثمر فضای سبزی شامل اکالیپتوس و گزشاهی به صورت رایگان توزیع و نهالکاری می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان، تصریح کرد: جامعه هدف اجرای این طرح گروه های داوطلب شامل کشاورزان و صاحبان شرکت های تولیدی و خدماتی  است که در حاشیه مناطق بیابانی قرار دارند و منابع آبی مناسبی دارند.

شریفی تاکید کرد: مناطق بیابانی شهرستان بیش از ۸۲ هزار هکتار مساحت دارد که بخش بزرگی از آن در بخش مرکزی، گسترش یافته است و طرح بادشکن زنده در وسعتی حدود ۲۰۰ کیلومتر اجرا خواهد شد.

وی در مورد هزینه اجرای این طرح، گفت: با توجه به انتخاب گونه های گیاهی، هزینه‌های تولید و نگهداری نهال‌ها در نهالستان شهید جبل عاملیانِ اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان، نهال‌کاری هر کیلومتر، متناسب با نهال، بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریال هزینه خواهد داشت که به صورت رایگان در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان، افزود:طرح بیابان زدایی آب شیرین در مساحتی به وسعت ۱۱۰ هزار هکتار در حال اجرا است که حدود ۴۰ درصد آن در شهرستان کاشان و بقیه آن در شهرستان آران و بیدگل واقع شده است و هر سال طرح‌های بیولوژیک در راستای مقابله با روند بیابان زایی اجرا می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha