• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99052619192
  • خبرنگار : 50165

بیشترین دار قالی در کدام شهرستان‌های زنجان قرار دارد؟

بیشترین دار قالی در کدام شهرستان‌های زنجان قرار دارد؟

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صنعـت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس برآوردها، در مجموع ۵۹ هزار و ۷۰۰ بافنده در استان در این عرصه فعال هستند.

ناصر فغفوری ظهر امروز (۲۶ مرداد) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان، با اشاره به سهم اشتغال زنجان در بخش صنعت، اظهار کرد: دلیل اینکه رتبه استان زنجان با وجود صنایع و کارخانجات بسیار، ۱۴ است به خاطر این است که کارخانجات فعال در استان سرمایه‌بر و تکنولوژی‌بر است؛ البته باید به این نکته نیز توجه کرد که با توجه به آمارها، سهم اشتغال در حوزه خدمات را ارتقا دهیم. در حوزه کشاورزی نیز تولیدات قابل توجه ولی سهم اشتغال بیش از نرم است که باید توجه ویژه به بحث بهره‌وری در این بخش توجه کرد و در این رابطه به دنبال تهیه نقشه راه هستیم.

وی در رابطه با وضعیت صنعت فرش استان زنجان، افزود: ایران همواره مقام برتر در صادرات فرش را دارد، ولی در شرایط فعلی به خاطر تحریم‌ها در کل کشور میزان صادرات کاهش یافته است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه تقریبا در همه مناطق استان قالیبافی رواج دارد، تصریح کرد: بخش قره‌پشتلو، بخش افشار، انگوران و ایجرود مراکز عمده تولید فرش است و باید عنوان کرد در مجموع ۲۱ هزار و ۵۵۰ دار قالی در استان وجود دارد که شهرستان خدابنده با ۵۴۰۰ دار، بیشترین دار قالی را در استان دارد.

فغفوری یادآور شد: بر اساس برآوردها، در مجموع ۵۹ هزار و ۷۰۰ بافنده در استان وجود دارد که شهرستان زنجان با ۲۱ هزار بافنده بیشترین تعداد بافندگان را در جغرافیای خود جای داده است و شهرستان سلطانیه نیز با ۱۲۰۰ نفر کمترین تعداد بافنده را در استان دارد.

در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، اظهار کرد: به جذب نیرو در شرکت‌های مرتبط با جهش تولید، نظارت خواهد شد و روند جذب بررسی شده است. در این رابطه برخی مهارت‌ها و تخصص‌هایی در استان وجود نداشت که گزارشی به اداره‌کل فنی و حرفه‌ای ارسال شد تا نیروها را قبل بازگشایی پروژه تربیت کند.

محمدرضا یوسفی ادامه داد: بر اساس پتانسیل و ظرفیت‌های شناخته شده در طرح تکاپو، می‌توان نقشه راهی را در ساماندهی نیروهای کار برنامه‌ریزی کرد. سهم بخش‌های اقتصادی متفاوت است. وقتی سهم اشتغال کشاورزی زیاد است، می‌توان به سمت خدمات کشاورزی حرکت کرده و این مسئله در طرح آمایش سرزمینی نیز دیده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha