• چهارشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99052216492
  • خبرنگار : 50237

رئیس اورژانس همدان خبر داد

جذب ۱۰۰ نیرو در اورژانس همدان/بازگشت به کار ۲۴ نیروی کرونایی بهبودیافته

جذب ۱۰۰ نیرو در اورژانس همدان/بازگشت به کار ۲۴ نیروی کرونایی بهبودیافته

ایسنا/همدان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان از جذب ۱۰۰ نیروی پیمانی و قراردادی اورژانس در همدان خبر داد و گفت: ۲۴ نفر از نیروهای اورژانس همدان به کرونا مبتلا شده بودند که بعد از طی کردن دوران قرنطینه سلامتی خود را به دست آورده و اکنون درحال خدمت رسانی هستند.

دکتر حبیب معصومی در گفت‌وگو با ایسنا، از جذب ۱۰۰ نیروی پیمانی و قراردادی در مرکز حوادث و فوریت های پزشکی همدان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال ۹۸ نیروی عملیاتی مرد و دو اپراتور زن وارد مجموعه اورژانس استان همدان شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای اورژانس در خط مقدم مقابله با کرونا هستند، افزود: ۲۴ نفر از نیروهای اورژانس درگیر این بیماری بودند که البته درحال حاضر بهبود یافته و به کار خود برگشته اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان با بیان اینکه آمار نیروهای اورژانسی مبتلا به کرونا در خرداد و تیرماه افزایش یافت، مطرح کرد: سالیانه ۴۰۰ هزار تماس با اورژانس همدان برقرار می شود که از این تعداد ۵۰ هزار تماس به مأموریت منجر شده و مابقی مربوط به تماس های مزاحمی، مشاوره و تکراری است‌.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هشت دستگاه آمبولانس به مرکز اورژانس همدان افزوده شده و تعداد آمبولانس ها به ۱۰۰ دستگاه رسیده است، خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع کروناویروس تماس با سامانه ۱۱۵ به طور چشمگیری افزایش یافت اما بعد از برقراری سامانه ۴۰۳۰ و سامانه پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی میزان تماس با اورژانس به حالت قبل و عادی بازگشته است.

وی از افتتاح مرکز MCMC طی چند روز گذشته در همدان خبر داد و گفت: مرکز MCMC مدیریت اعزام بین بیمارستانی را بر عهده دارد و با انجام هماهنگی های لازم بیماران از بیمارستان های شهرستان ها به بیمارستان های همدان اعزام می شوند.

معصومی بیان کرد: گاهی اوقات بیماران به علت نبود تخت، امکانات درمانی و متخصص تقاضای انتقال به بیمارستان های مجهز را دارند که در این صورت اطلاعات بیمار توسط بیمارستان مبدأ وارد سامانه MCMC شده و بعد از مشاهده پزشکان هماهنگی های لازم برای انتقال بیمار انجام می شود.

وی با بیان اینکه سامانه MCMC حدود سه سال است که برای انجام این امر راه اندازی شده و امسال ساختمانی برای این سامانه افتتاح شده است، گفت: مشاهده اعزام های بین بیمارستانی با استفاده از این سامانه آسان تر شده و تمام اورژانس های ۱۴ بیمارستان همدان از طریق سامانه MCMC قابل پایش است.

معصومی با بیان اینکه در مجموع ۱۰ نفر در این مرکز فعالیت می کنند و در هر شیفت یک پزشک و یک کارشناس مشعول به کار هستند، اظهار کرد: پایش اورژانس ها از طریق دوربین، ثبت شکایات تلفنی و تصویری، مدیریت بیمار، پیگیری مشکلات مادران پرخطر، ارائه گزارش ۲۴ ساعته به مقامات عالی دانشگاه، پذیرش و جابه جایی بیمار از محورهای عملکردی این مرکز است.

وی دسترسی آنی به اطلاعات و نیازهای ضروری واحدهای محیطی توسط مدیران ارشد ادارات ستادی دانشگاه، تسهیل و تسریع در فرآیند رسیدگی به شکایات، امکان دسترسی آنی و گزارش گیری از وضعیت تخت های بیمارستانی سطح استان و تأثیر بر کاهش میزان مرگ و میر نوزادان از طریق تسهیل فرآیند اعزام بیماران را از مزایای مرکز MCMC برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha