• دوشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99052014881
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون استاندار:

۳۵ درصد مدارس استان سمنان نیازمند نوسازی هستند

۳۵ درصد مدارس استان سمنان نیازمند نوسازی هستند

ایسنا/سمنان معاون استاندار سمنان گفت: ایمن سازی مدارس همراه با توجه به سبک معماری و زیبا سازی فضا، در میزان یادگیری نسل آینده کشور، موثر است.

فاطمه منصوری۲۰ مرداد در بازدید از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه اداره کل نوسازی مدارس با نسل آینده ساز جامعه سر و کار دارد اظهار کرد: فضاهای آموزشی تاثیر زیادی بر یادگیری دانش آموزان دارد از همین رو باید در ساخت مدارس علاوه بر مقاوم‌سازی و ایمن سازی فضا به سبک معماری، آراستگی فضا و خصوصا ایجاد بستر فیزیکی برای انجام کارهای گروهی که جنبه ی پرورشی نیز دارد؛ توجه شود.

وی همچنین بر ضرورت به روز رسانی تجهیزات و بهره‌گیری از فناوری های نو در امر آموزش تاکید و اضافه کرد: این اداره کل در بحث جلب مشارکت‌ خیرین مدرسه ساز و نوسازی مدارس عملکرد خوبی داشته است.

معاون استاندار سمنان در ادامه به پویش آجر به آجر اشاره کرد و گفت: این طرح با قید فرهنگ سازی و اختیاری بودن و با رویکرد جلب مشارکت عمومی، می تواند به ترویج فعالیت‌های خیرخواهانه در مدرسه سازی کمک کند.

وی به محدودیت های مالی و منابع درآمدی استان اشاره کرد و افزود: در بحث شناسایی و فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی استان جلسات به صورت مستمر با نظر شخص استاندار سمنان در حال برگزاری است و معتقدیم مولد سازی بهترین راه است اما در برخی موارد و به واسطه محدودیت‌ها می توان با فروش این اموال به عنوان روشی مناسب و در کوتاه ترین زمان، به نتیجه مطلوب دست یافت.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت های لازم برای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد از ضروریات است ، تاکید کرد: با فروش اموال منقول و غیر منقول مازاد دستگاه‌های اجرایی استان و تزریق منابع مالی آن به دستگاه‌ها، می‌توان، مشکلات ناشی از محدودیت‌های مالی در بین دستگاه های اجرایی استان را مرتفع کرد.

همچنین هژبری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در این دیدار گفت: ۳۵ درصد مدارس کل استان نیاز به نوسازی و تجهیز دارند.

وی از کمبود فضای آموزشی در مسکن مهر به عنوان یک مشکل جدی نام برد و افزود: تاکنون ۱۳ مدرسه توسط این اداره کل در شرک‌های مسکن مهر ، کل استان احداث شده است.

هژبری از توجه به معماری ایرانی اسلامی در مدارس تازه‌تاسیس خبر داد و خاطرنشان کرد: مدارس جدید، ایمن با سبک‌ معماری جدید، قطعا در بحث تربیت و پرورش نسل آینده کشور تاثیر گذار خواهد بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بر لزوم توجه بیشتر به مهارت و کارآفرینی تاکید و تصریح کرد: بسیاری از مشکلات کشور با تقویت بخش آموزش و فرهنگ سازی و بخصوص با شروع این رویه از مدارس، مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha