• دوشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99051309453
  • خبرنگار : 50355

محیط‌بان آسیب‌دیده پارک ملی تندوره از بیمارستان مرخص شد

محیط‌بان آسیب‌دیده پارک ملی تندوره از بیمارستان مرخص شد
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره حفاظت پارک ملی تندوره  گفت: محیط‌بان آسیب‌دیده پارک ملی تندوره پس از انجام یک عمل جراحی سخت، از بیمارستان مرخص شد.

حسین اصلاحی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: چند  روز پیش محیط‌بان عظیم دانشور در حین انجام ماموریت  توسط شکارچیان غیرمجاز پارک ملی تندوره مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از ناحیه دست و سینه  به شدت آسیب دید.

اصلاحی اظهار کرد: شدت جراحات وارده به حدی بود که شرایط درمانی در شهرستان درگز مهیا نبود و طی پیگیری‌های مدیر کل حفاظت محیط زیست استان این محیط‌بان به مرکز استان منتقل و شدت جراحات وارده باعث شد که عمل جراحی سختی بر روی دست وی انجام شود.

وی افزود : در حال حاضر حال عمومی بیمار خوب است و شکارچی خاطی که فرد سابقه داری نیز هست، با هوشیاری محیط‌بان در همان ساعات اولیه شناسایی و در کمترین زمان ممکن با دستور قضایی دادستان شهرستان درگز  و همکاری پلیس آگاهی دستگیر شد.

اصلاحی در ادامه تصریح کرد: پارک ملی تندوره به دلیل غنای گونه‌های جانوری از جمله قوچ و میش اوریال و کل بز همیشه مورد توجه شکارچیان غیر مجاز بوده و متاسفانه این اولین باری نیست که این اتفاقات ناگوار برای محیط‌بانان رخ می‌دهد، اما هیچ کدام از این حوادث نمی‌تواند انگیزه و اراده ما برای صیانت و حفاظت از این منطقه بکر را کم کند بلکه هر بار بیشتر از پیش در قبال این میراث طبیعی احساس مسئولیت کرده و با جدیت به راهمان ادامه می‌دهیم.

وی یادآور شد: با توجه به وسعت زیاد پارک ملی تندوره با کمبود محیط‌بان در این منطقه مواجهیم، اما محیط‌بانان منطقه همواره از جان و دل مایه گذاشته‌اند و  در بدترین شرایط و با حداقل امکانات سعی کرده‌اند با پشتکار و تلاش مضاعف  این کمبود نیرو را جبران کنند.

گفتنی است؛ پارک ملی تندوره با 35 هزار و 540 هکتار وسعت تنها پارک ملی استان خراسان رضوی است که در شمال استان و در شهرستان درگز واقع شده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha