• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99050704989
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یک روانشناس:

توجه به عوامل درونی در تشکیل خانواده امری ضروری است

توجه به عوامل درونی در تشکیل خانواده امری ضروری است

ایسنا/اردبیل یک روانشناس در اردبیل گفت: در تشکیل خانواده باید به عوامل درونی بیشتر توجه شود زیرا این عوامل معیار و خواسته‌های افراد از طرف مقابل را شکل می دهد.

به مناسبت هفته ازدواج، وبینار آموزشی «مسائل و موضوعات مهم ازدواج» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل7 مرداد ماه برگزار شد. در این وبینار مدرس دانشگاه‌های اردبیل، اظهار کرد: ازدواج دارای مجموعه‌ای از اهداف درونی و بیرونی است که در سایه آن می‌توان به نیازها پاسخ داد و مسیر زندگی را به طرز صحیحی طی کرد.

بهنام نیرومند با اشاره به اینکه ازدواج علاوه بر فواید جسمی، دارای فواید روحی و روانی است، تصریح کرد: آرامش، دوستی و محبت، مسئولیت پذیری، رشد و تکامل از جمله عوامل فردی و درونی ازدواج هستند و تداوم نسل، تشکیل خانواده، حفظ عفت و حیای فردی و اجتماعی و تکمیل دین از فواید مهم اجتماعی ازدواج به شمار می‌رود.

وی افزود: در تشکیل خانواده باید به عوامل درونی بیشتر توجه شود زیرا این عوامل معیار و خواسته‌های افراد از طرف مقابل را شکل می دهد.

این روانشناس با بیان اینکه استعدادها برای بروز، رشد و تکامل نیاز به محیط امن و آرامش دارند، یادآور شد: ازدواج در رشد شخصیّت افراد تأثیر بسزایی دارد و می‌تواند فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و در نتیجه رشد عقلانی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی زن و مرد باشد.

نیرومند با اشاره به اینکه توجه به دلایل و پایه های ازدواج و انتخاب همسر، امری مهم برای موفقیت در تشکیل زندگی مشترک است، خاطرنشان کرد: برای داشتن زندگی موفق، فهم و شناخت توقعات، انتظارات و خواسته های طرف مقابل از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر با توجه به فرهنگ فردی و اجتماعی افراد امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه یادگیری مهارت‌های لازم برای ازدواج، پیش زمینه آغاز یک زندگی مشترک است، اضافه کرد: این مهارت‌ها کمک می‌کند تا به یک شناخت صحیح از طرف مقابل دست یابند و نسبت به نیاز های همسر خود آگاه‌تر شوند.

مدرس دانشگاه‌های اردبیل ادامه داد: توجه به معیارهای ازدواج موجب افزایش همدلی، توجه به احساسات یکدیگر، توانایی حل مسئله و تصمیم گیری به منظور مدیریت بحران‌ها، ایجاد تعاملات و روابط بهتر با همسر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha