• شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99050402592
  • منبع : نمایندگی سمنان

مراقبت از ۲۰۰ فرزند بهزیستی سمنان در ایام کرونایی

مراقبت از ۲۰۰ فرزند بهزیستی سمنان در ایام کرونایی

ایسنا/سمنان  مدیرکل بهزیستی استان سمنان از بهره‌مندی 32 هزار کودک این استان از غربالگری شنوایی و تنبلی چشم و طرح آمبلیوپی در یک سال اخیر خبر داد.

علیرضا ایزدپور در دیدار با علی اصغر خانی نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس اظهار کرد: در یک سال گذشته بالغ بر 25 هزار کودک سه تا 6 سال در طرح آمبلیوپی یا تنبلی چشم غربالگری شدند. همچنین 7000 کودک نیز از سوی همکاران ما در سراسر استان، غربالگری شنوایی شدند.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی افزود: بهزیستی مولود انقلاب بوده و در سال ۱۳۵۹ با تلاش شهید بزرگوار محمدعلی فیاض بخش تاسیس شده است.

ایزدپور ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان سمنان با دارا بودن پنج معاونت پشتیبانی، اجتماعی ، توانبخشی ، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی و با همراهی ۳۰۰ پرسنل در ۸ شهرستان استان بیش از ۱۷۰ فعالیت تخصصی را به آحاد جامعه و افراد تحت پوشش خود ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه ۱۴ مرکز اقامتی و ۱۱ مرکز سرپائی درمان اعتیاد تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان فعالیت می‌کنند اضافه کرد: در سال گذشته ۵۰۰۰ نفر از این مراکز خدمت گرفته اند و در راستای رسالت توانمندسازی برای ۸۰ نفر از بهبودیافتگان نیز اشتغال پایدار ایجاد شده است .

وی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات مشاوره ای ۳۰ مرکز مشاوره این اداره کل در سطح استان آمادگی دارند تا طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ پاسخگوی نیازهای مشاوه ای هم استانی‌ها باشند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به فعالیت های این نهاد حمایتی در حوزه امور اجتماعی گفت: ۱۳۶ مهدکودک در سطح استان به ۷ هزار کودک خدمات نگهداری و آموزشی ارائه می‌دهند.

وی از وجود ۱۱ خانه کودک و نوجوان در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از فرزندان تحت پوشش بهزیستی در مراکز این اداره کل زندگی می کنند که چهار مرکز آن در شهرستان شاهرود واقع شده است.

ایزدپور با اشاره به شیوع بیماری عالم گیر کووید19 بر لزوم مراقبت بیشتر از فرزندان بهزیستی تاکید و خاطرنشان کرد: همکاران ما همه تلاش خود را برای مراقبت از جامعه هدف و خصوصا بیش از 200 فرزند بهزیستی که در مراکز شبانه روزی زندگی می کنند به کار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان به تشریح فعالیت های حوزه توانبخشی پرداخته و افزود: در این بخش خدمات تخصصی توانبخشی آموزشی،مراقبتی و نگهداری به معلولین و سالمندان ارائه می شود که در ایام شیوع بیماری کرونا حدود ۳۰ مرکز تحت نظارت در تلاش هستند که مددجویان در این مراکز مصون از این بیماری باشند.

همچنین علی اصغر خانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی نیز از تلاش‌های مجموعه بهزیستی استان سمنان در خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه تقدیر کرد و افزود:اداره کل بهزیستی استان سمنان از محرومین، معلولین و نیازمندان که همواره مورد تاکید جامعه اسلامی و نظام اسلامی است حمایت می‌کند.

وی با اشاره به تعدد وظایف سازمان بهزیستی اظهار امیدواری کرد: نمایندگان مردم در مجلس یازدهم بتوانند موانع و مشکلات مددجویان و جامعه هدف بهزیستی را  بیش از پیش مرتفع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha