• پنجشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99050201464
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شهردار اصفهان مطرح کرد؛

ایجاد تفاهم نامه و تبادل امکانات شهری بین اصفهان و خمینی شهر

ایجاد تفاهم نامه و تبادل امکانات شهری بین اصفهان و خمینی شهر

ایسنا/اصفهان شهردار اصفهان گفت: با انعقاد تفاهم نامه بین اصفهان و خمینی شهر پروژه ها و مسائل مشترک بین دو شهر پیگیری خواهد شد و براساس این تفاهم نامه می توانیم در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی امکانات را در اختیار یکدیگر قرار دهیم.

قدرت الله نوروزی، امروز (پنجشنبه- ۲ مرداد ماه) پس از جلسه مشترک با فرماندار و شهردار خمینی شهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خمینی شهر و اصفهان به عنوان دو شهری که به یکدیگر متصل و دارای نقاط مشترک زیادی هستند نیازمند تعامل بیشتری هستند.

وی گفت: براساس جلسه امروز، در اولین فرصت تفاهم نامه ای برای همکاری بین دو شهر جهت حل و فصل مسائل مشترک آنها تنظیم خواهد شد. این تفاهم نامه می تواند سنگ بنایی برای همکاری و هم افزایی در مسائل مختلف بوده و نتیجه آن می تواند برای شهروندان دو شهر پر ثمر باشد.

شهردار اصفهان در مورد پروژه ها و مسائل مشترک بین دو شهر ادامه داد: برخی از خیابان های خمینی شهر و اصفهان مشترک هستند که نیاز به توسعه دارند. همچنین این دو شهر در پروژه های قطار شهری و مرز جغرافیایی مناطق ۹ و ۱۱ مشترک هستند. با تفاهم و همکاری به نحوه شایسته می توانیم موضوعات و پروژه های مشترک را پیش ببریم. 

به گزارش ایسنا، نوروزی افزود: برخی امکانات در شهر اصفهان و برخی امکانات در خمینی شهر وجود دارد که بر اساس این تفاهم نامه می توانیم در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی امکانات را در اختیار یکدیگر قرار دهیم که برای شهروندان هر دو شهر مفید خواهد بود. 

وی با بیان اینکه خط یک قطار شهری اصفهان اجرایی شده است، در مورد فصل مشترک این قطار با خمینی شهر گفت: خط دو قطار شهری اصفهان که از سمت بلوار آیت الله اشرفی به خمینی شهر می آید، نیز در حال اجرا است. وقتی این شبکه شکل بگیرد از قطارها و ایستگاه های واحد استفاده خواهد شد و امکانات بین خمینی شهر و اصفهان مشترک بوده که این یک فرصت خوب برای خمینی شهر است. این شهر با احداث خط مترو در محدوده خمینی شهر می تواند از امکانات خط دو اصفهان بهره مند شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد یک شبکه قطار شهری بین شهرهای اصفهان- خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر، فلاورجان و مبارکه هستیم که با تلاش و همتی که وجود دارد اصفهان در آینده به این هدف خواهد رسید.

قطار شهری اصفهان به خمینی شهر می آید

همچنین شهردار خمینی شهر گفت: طراحی و مقدمات اولیه پروژه خط دو قطار شهری از بلوار شهید آیت الله اشرفی تا میدان شهدای خمینی شهر انجام شده است. اجرای این طرح تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک هر دو شهر خواهد داشت. 

علی اصغر حاج حیدری اظهار کرد: خمینی شهر و اصفهان به یکدیگر متصل هستند و برای حل مشکلات نقاط مشترک این دو شهر نیاز به تعامل بیشتر است که طی جلسه امروز به این نتیجه رسیدیم که به صورت مشترک باید مشکلات مردم را حل کنیم. 

وی با اعلام اینکه امسال اولین نتایج این تفاهم نامه به ثمر خواهد رسید، تصریح کرد: خیابان شهدای ورزشگاه رهنان- جوی آباد که در مرز مشترک دو شهر قرار دارد نیازمند توسعه است و امسال این پروژه را به صورت مشترک در دستور کار قرار داده ایم. 

شهردار خمینی شهر در مورد اتصال خطوط دیگر قطار شهری به خمینی شهر نیز گفت: خط اصفهان- نجف‌آباد نیز در سه راهی خمینی‌شهر(میدان الغدیر) به خمینی‌شهر متصل است که طی رایزنی‌هایی که با شهرداری نجف‌آباد و شهرداری اصفهان داشته‌ایم ایستگاهی در این سه‌راهی برای خمینی‌شهر در نظر گرفته شده است. خط شاهین‌شهر – اصفهان نیز در میدان استقلال به خمینی‌شهر متصل است که جنب دانشگاه صنعتی یک ایستگاه پارک‌سوار وجود دارد و به راحتی می‌توانیم با یک خط اتوبوس مسافران را به مترو اصفهان برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha