• پنجشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99050201395
  • منبع : نمایندگی ایلام

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

کمبود برخی داروها در هفته های آینده به طور کامل مرتفع خواهد شد

کمبود برخی داروها در هفته های آینده به طور کامل مرتفع خواهد شد

ایسنا/ایلام بعد از درج یک گزارش مردمی با عنوان « کمیابی یک دارو در داروخانه‌های ایلام» که مشکل کمبود داروی دپاکین و چند برابر شدن قیمت آن را درروزهای اخیر مورد بررسی قرار داده بود، روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان جوابیه ای به شرح زیر صادر کرد.

در راستای تبیین حقوق بیمار در داروخانه ها ،ارتقا کیفیت و پیشگیری از کمبود های دارویی ، سازمان غذا و دارو بر اساس سیاست های کلان نظام و به منظور حمایت از تولید داخل و کاهش واردات ،  اقلام دارویی مشمول کمبود را بر اساس شاخص های توزیع از طریق شرکت های پخش دارویی در اختیار استان ها قرار می‌دهد.

همچنین تمامی قیمت ها در سامانهttac سازمان غذا و دارو ثبت گردیده و اختلاف قیمت به خاطر برند نیز امری اجتناب ناپذیر بوده و قیمت داروها به صورت برخط از آدرس irc.fda.gov.ir/nfi با جستجوی نام فارسی و انگلیسی دارو قابل استعلام می باشد .

درمورد داروهای پلاویکس ،دپاکین و دیفرلین نوع تولید داخل با  قیمت  و پوشش بیمه ای مناسب در دسترس  بوده و هفته گذشته ، پلاویکس و دپاکین نیز توسط تامین کننده  و با قیمت گذاری جدید در داروخانه ها توزیع شده است .

 در هفته پیش رو نیز توزیع مجدد توسط شرکت مربوطه انجام خواهد شد . خوشبختانه موجودی استان هیچوقت صفر نبوده است و با توزیع مستمر دارو که درحال انجام است ، کمبود داروهای فوق در هفته های آتی به طور کامل مرتفع خواهد شد.

در مورد دیفرلین(با نام ژنریک تریپتورلین)سه برند دیگر در بازار  دارویی موجود بوده  و در صورت توزیع برند مورد تقاضا در کشور  قطعا جذب سهمیه استانی انجام خواهد شد.

در راستای رعایت حقوق بیمار و اطلاع  رسانی به بیماران جهت تهیه داروهای مورد نیاز و پاسخگویی به شکایات مردمی و  پیگیری کمبود های دارویی امکان پاسخگویی و راهنمایی بیماران توسط سامانه ی ۱۹۰  ؛  تماس با شماره تلفن های  ۲۴ -۰۸۴۳۲۲۳۲۵۲۰ و مراجعه حضوری  فراهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha