• جمعه / ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072015414
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تاکید کرد:

آمادگی کامل شرکت گاز ایلام برای شرایط اضطراری و بحرانی

آمادگی کامل شرکت گاز ایلام برای شرایط اضطراری و بحرانی

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه این مجموعه برای شرایط اضطراری و بحرانی آمادگی کامل دارد، گفت: شرکت گاز استان علاوه بر خدمات‌رسانی به مناطق مختلف استان، در حوزه پدافند غیرعامل نیز اقدامات قابل قبولی انجام داده است.

«محمود کشاورز» در بازدید مدیرکل پدافند استانداری ایلام از زیرساخت‌های شرکت گاز با بیان اینکه رسالت اصلی شرکت ملّی گاز، توزیع پایدار و ایمن گاز است، خاطرنشان کرد: به‌منظور جلوگیری از افت فشار گاز در زمان اوج مصرف و آمادگی مواجهه با هرگونه بحران در فصل سرد سال و ارائه خدمات مطلوب به مشترکان، اقدامات مهم و اساسی را در حوزه پدافند غیرعامل در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تأمین پایدار و مستمر گاز در سطح کشور یکی از بحث‌های اساسی است‌، اظهار کرد: زیرساخت‌های اصلی انرژی از ضروریات است و خوشبختانه در فصل سرد سال هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تأمین گاز در سطح استان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از پایداری گاز در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد و تصریح کرد: با تلاش کارشناسان این شرکت و لوپ نمودن ایستگاه‌های تقلیل فشار و با اجرای این طرح‌ها، ایستگاه‌های تقلیل فشار در پایداری گاز از همدیگر حمایت و پشتیبانی می‌کنند تا جریان گاز در استان همواره پایدار بماند.

کشاورز افزود: برای پایداری شبکه و استمرار و خدمات از این شرکت، ایستگاه‌های تقلیل فشار را به‌صورت لوپ به هم وصل کردیم تا پشتیبان یکدیگر باشند و در مواقع اضطراری که ممکن است بر اساس تعمیرات روتین یا غیرروتین ایستگاهی یا محله‌ایی جریان گاز از مدار خارج و یا دچار اختلال و افت شود، از طریق ایستگاه دیگر به ایستگاه مذکور لوپ شده پشتیبانی می‌شود و گاز مشترکان خانگی و صنایع قطع نمی‌شود تا  خدمات به مردم مداوم باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: علاوه بر انجام این عملیات، با اتصال خط انتقال ۴۸ اینچ صادراتی به خط انتقال ۳۰ ایلام، افزون بر این دو شهرستان، ضریب ایمنی و پایداری تمامی شهرستان‌های شمال بسیار افزایش یافته است.

کشاورز با بیان اینکه با اجرای شبکه‌های داخلی و لوپ ایستگاه‌های تقلیل فشار بیشتر TBS های داخل شهرها و روستاهای استان از همدیگر پشتیبانی می‌کنند، تأکید کرد: اجرای هفت کیلومتر شبکه گاز در شهرستان‌های ایلام و بدره به‌طور مشترک که باعث وصل گاز شهرستان‌های دره‌شهر و بدره و گاز شهرستان ایلام است از دیگر اقدامات این شرکت در طول  امسال بوده است.

وی با بیان اینکه لوپ شهر چوار و  روستاهای این شهرستان از پروژه‌های در دست اقدام این شرکت است، گفت: در طول سال‌های گذشته پروژه‌های پدافندی مناسبی برای پایداری شبکه شهری ایلام و چوار اجرا شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: اجرای CGS دوم شهرستان ایلام یکی از پروژه‌های مهم و بزرگ در دست اقدام است که از خط انتقال مهران انشعاب می‌گیردو مسیرسازی آن در حال اتمام است، کالاهای این پروژه خریداری شده و در آینده‌ای نزدیک سایر فازهای آن نیز اجرایی می‌شود.

 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام نیز در این بازدید گفت: شرکت گاز استان ایلام یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسان نمونه است که در زمینه مقابله با تهدیدات دشمن تمامی موارد ایمنی، حفاظتی و غیره را رعایت کرده است.

«تقی منصوریان» با بیان اینکه تجهیز مولد برق اضطراری یا ژنراتورها در موقع قطعی برق ضروری است، که در این خصوص نیز زیرساخت مناسب ایجاد شده است، افزود:  شرکت گاز استان در خدمات‌رسانی به‌مناطق مختلف استان یکی از شرکت‌های برتر در سطح استان است، به‌طوری که در فصل سرد سال و در مواقع اضطراری و بحرانی گاز هیچ کدام از مشترکان قطع نشده است.

وی از رعایت مسائل پدافند غیرعامل  توسط شرکت ‌ای زیر مجموعه شرکت ملی گاز از جمله شرکت گاز استان و شرکت پالایش گاز ایلام قدردانی و اظهار کرد: انتظار می‌رود که همچون گذشته رعایت مسائل پدافندی در تمامی پروژه‌ها لحاظ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha