افشین کریمی در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان کرمانشاه که امروز( اول مرداد) برگزارشد، بااشاره به افزایش دو برابری تقاضاهای پژوهشی دستگاههای اجرایی استان، اظهارکرد: سال گذشته تعداد 50 تقاضای پژوهشی توسط دستگاههای اجرایی استان داشتیم که امسال این تعداد دو برابر شده و به حدود 114 تقاضا افزایش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: در برنامههای پژوهشی که برای امسال در نظر گرفتهایم، تلاش خواهیم کرد تا بیشتر روی اولویتهایی که منطبق با شرایط کنونی جامعه هستند، تمرکز داشته باشیم.
معاون استانداری کرمانشاه افزود: شیوع بیماری کرونا، فشار اقتصادی و تحریمهای شدید و ظالمانه دشمن شرایط متفاوتی را نسبت به سال گذشته رقم زده و باعث شده تا بیشتر چنین موضوعاتی را در حوزه پژوهش در دستورکار قرار دهیم.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه اینکه طبقه پایین جامعه و بویژه مناطق حاشیه نشین، بیشترین آسیبها را از این مشکلات متحمل میشوند و پیامدهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز بدنبال دارد، لذا در برنامههای پژوهشی امسال روی این مسئله هم تاکید داریم.
کریمی در ادامه برلزوم بررسی تاثیرگذاری طرحهای پژوهشی هم تاکید کرد و گفت: از همه دستگاه هایی که ظرف پنج سال گذشته درخواست طرح پژوهشی داشتهاند و برای آن بودجه صرف کردهاند، میخواهیم بررسی کنند که آیا اجرای این طرحهای پژوهشی روی تغییر رفتار، ارتقاء شاخصها و افزایش بهره وری آنها تاثیر گذاشته، یا نه.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه پژوهش در توسعه کشورها، اعلام کرد: هرچند طی سالهای اخیر عوامل مختلفی به عنوان محور توسعه مطرح میشود، اما پژوهش هم محوری مهم برای توسعه است که باید به آن بها بدهیم.
کریمی در بخش دیگری از سخنانش باتاکید بر لزوم توجه به حوزه آموزش و فناوری در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان، عنوان کرد: متاسفانه در این کارگروه بیشتر تمرکز روی حوزه پژوهش است، درحالی که حوزه آموزش و فناوری هم جایگاه بسیار مهمی دارند.
معاون استانداری کرمانشاه یادآورشد: باید تلاش کنیم تا دغدغههای آموزشی استان را مورد توجه قرار دهیم و از سوی دیگر با توجه به اهمیت شرکت های فناور و دانش بنیان برای بررسی مشکلات آنها تمرکز کنیم.
انتهای پیام
نظرات