• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99050100202
  • خبرنگار : 50212

آصفری تاکید کرد:

ضرورت بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی جهت تولید مواد اولیه برای مقابله با تحریم ها

ضرورت بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی جهت تولید مواد اولیه برای مقابله با تحریم ها

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بهره ‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی برای تولید مواد اولیه برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام تاکید کرد.

محمدحسن آصفری در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با گرامیداشت یاد و خاطره دانشمندان علمی جهاددانشگاهی بویژه مرحوم کاظمی آشتیانی اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک مجموعه علمی و جهادی و مولود انقلاب اسلامی است و با روحیه جهادی و انقلابی خدمات شایان علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و فرهنگی به کشور ارائه کرده است.

وی به اقدامات ماندگار جهاددانشگاهی در طول ۴۰ سال تشکیل آن در کشور اشاره کرد و افزود: توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و بکارگیری ظرفیت سلول درمانی از جمله اقدامات ماندگار این نهاد انقلابی است.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در عمر ۴۰ ساله خود توانسته در حوزه کادر سازی و تربیت نیروی کارآمد و متعهد، کارنامه درخشانی از خود بر جای بگذارد و در حوزه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در کشور جریان سازی تاثیرگذاری داشته باشد.

وی در ادامه، تربیت نیروی انسانی، آرمان‌گرا، پیرو خط امام و رهبری و البته خودباور و خوداتکا را از توفیقات این نهاد انقلابی برشمرد و افزود: جهاددانشگاهی هم اکنون در سطحی از تعالی و بالندگی ماموریت‌ها و رسالت‌های خویش قرار گرفته است که توان ارتقای توسعه علمی و فناوری کشور را دارد.

آصفری، برخورداری جهاددانشگاهی از ظرفیت نیروی انسانی خوش فکر، خلاق، زبده، توانمند، متعهد و متخصص را از ظرفیت های بالای این نهاد انقلابی برشمرد و افزود: این ظرفیت عظیم نیروی انسانی در این نهاد علمی در علوم مختلف می تواند راهگشای برون رفت از چالش های اقتصادی و تولیدی در سال جهش تولید باشد.

وی تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی را چالش بزرگ پیش روی تولید کشور دانست و افزود: این نهاد با ظرفیت بالای علمی از توان لازم برای تولید مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور برخوردار است و انتظار می‌رود تا با یک کار جهادی و انقلابی در این حوزه ورود کند تا با جلوگیری از واردات مواد اولیه و نیز مقابله با تحریم‌های ظالمانه‌ای که سد راه واردات مواد اولیه به کشور شده است، به معنای واقعی شاهد جهش و شتاب در تولید باشیم.

او ریل گذاری جهش تولید را متاثر از فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی با بهره‌گیری از جوانان خوش فکر و ایده پرداز دانست و افزود: ورود جدی جهاددانشگاهی در حوزه تامین مواد اولیه در داخل کشور موجب بی‌نیازی تولید و صنعت از واردات این محصولات شده و کشور در تولید انواع محصولات خودکفا خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب به متنوع بودن فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه علمی، فناوری‌های نوین، فرهنگی، علوم قرآنی و ... اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی به معنای واقعی جهاد علمی و جهاد فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است و در این دو عرصه ارزشمند و بزرگ به صورت جهادی فعالیت می‌کند.

وی به ارتباط خود با جهاددانشگاهی از سالیان گذشته چه در دانشگاه و چه در کسوت مدیریت اجرایی و قانونگذاری اشاره کرد و افزود: در طول این سالها شاهد ارائه خدمات متنوع این نهاد انقلابی به کشور بوده‌ام و همواره علاقمندی به تقویت ارتباط با این مجموعه دارم.

آصفری در پایان با تقدیر از فعالیت های جهاددانشگاهی استان در حوزه ناباروری اظهار کرد: گرچه معتقدیم هزینه های درمان در این حوزه بالاست، اما توقع داریم جهاددانشگاهی جهت کاهش قیمت هزینه‌های باروری و فرزندآوری خانواده‌ها گامهای موثری بردارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha