• چهارشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99042518722
  • خبرنگار : 71592

درخواست ۸۳ سازمان حقوق بشری از سازمان ملل برای پیگرد جنایات صهیونیست‌ها

درخواست ۸۳ سازمان حقوق بشری از سازمان ملل برای پیگرد جنایات صهیونیست‌ها

۸۳ سازمان فعال در عرضه حقوق بشر خواستار بازجویی از مقامات صهیونیستی در خصوص جنایت هایشان علیه فلسطینیان شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، ۸۳ سازمان بین المللی و داخلی درخواست فوری‌ای را پیرامون شهادت عامدانه و اعدام غیر قانونی احمد عریقات، جوان 26 ساله فلسطینی به دست نیروهای ارتش اشغالگر به سازمان ملل فرستادند.

۳۵ سازمان فلسطینی، پنج سازمان منطقه‌ای و ۴۳ سازمان بین المللی بیانیه مذکور را امضا کرده‌اند.

این سازمان‌ها خواستار تحقق عدالت بین المللی و بازجویی از مقامات صهیونیستی و متوقف کردن سیاست این رژیم در تیراندازی به سمت فلسطینی‌ها به قصد کشتن آنها شدند.

در این بیانیه آمده است، ۲۳ ژوئن رژیم صهیونیستی احمد عریقات از ساکنان ابودیس را در کرانه باختری به شهادت رساند. سربازان اسرائیلی‌ بدون دلیل و بی آن که وی جان آنها را تهدید کند یا خطری بایشان داشته باشد به سمت او تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.

۲۴ ژوئن یک روز پس از شهادت عریقات ارتش اشغالگر اسرائیل فیلمی را منتشر و ادعا کرد، پیش از تیراندازی سربازان اسرائیلی به سمت عریقات او با خودروی خود به ایست بازرسی حمله کرده بود.

سازمان‌های مذکور اعلام کردند، در این فیلم تصویر احمد هنگام پیاده شدن از خودرویش نامعلوم است و به نظر می‌رسد نیروهای اسرائیلی با محو کردن تصویر احمد تلاش کردند درباره شرایط تیراندازی به احمد و قتل او تردید ایجاد کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است، به موجب قوانین بین المللی قتل احمد در سطح قتل عامدانه و اعدام غیر قانونی قرار دارد و یک جنایت جنگی است که در حوزه کاری دادگاه کیفری بین المللی قرار می‌گیرد.

طبق این بیانیه، احمد عریقات بیست و یکمین فلسطینی است که طی شش ماهه اول سال ۲۰۲۰ توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل به شهادت رسیده است.

این سازمان‌های حقوق بشری از سازمان ملل خواستند، تایید کند که سیاست هدفمند رژیم صهیونیستی در تیراندازی به قصد قتل به باقی ماندن سیستم تبعیض نژادی اسرائیلی کمک می‌کند.

سازمان‌های مذکور از کشورهای عضو سازمان ملل خواستند، دلایل اصلی و ریشه‌ای ظلم و ستم بر ملت فلسطین را بررسی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha