• سه‌شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99042417652

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور:

فرهنگ‌سازی در امر مدرسه‌سازی اولویت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس است

فرهنگ‌سازی در امر مدرسه‌سازی اولویت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس است

ایسنا/یزد معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت مشارکت آحاد مردم در طرح آجر به آجر برای ساخت مدرسه گفت: فرهنگ‌سازی در امر خیر مدرسه سازی اولویت سازمان نوسازی،‌توسعه و تجهیز مدارس است.

«مهرالله رخشانی‌مهر» صبح امروز ۲۳ تیرماه در جریان دیدار با امام جمعه یزد با بیان این‌که طرح آجر به آجر با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و بسترسازی برای جلب کمک آحاد مردم در مدرسه‌سازی در دستور وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح به منظور زمینه سازی برای مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغاز شده و در قالب آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند.

وی با تبیین اهمیت بسته‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش در حوزه سازمان نوسازی مدارس افزود: دو بسته تحولی در زمینه «نظام مکان یابی مدارس» و «طرح آجر به آجر» که در شورای‌عالی آموزش و پرورش مصوب شده با حضور رییس جمهوری رونمایی شد که هدف این طرح‌ها فقط جمع آوری منابع مالی نیست بلکه هدف فرهنگ سازی در امر خیر مدرسه سازی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اجرای این طرح‌ها تفاهم نامه‌های با برخی از استانداران بسته شده که تحقق آن نیازمند همراهی همه دستگاه‌های اجرایی در استان‌هاست.

این مسئول در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تصریح کرد: این سند که مورد تاکید مقام معظم رهبری و یکی از مطالبات معظم له در زمینه آموزش و پرورش است که جلسات متعدی برای اجرای آن توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار و شش زیر نظام برای اجرای این سند تحول تعریف شده که یکی از آنها، زیر نظام فضا و تجهیزات آموزشی است.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مبتنی بر سند تحول بنیادین، هویت بخشی معماری - ایرانی اسلامی مدارس است تا با روح حاکم بر مدارس هماهنگ باشد.

وی ادامه داد: در استان یزد هم آثاری زیادی در زمینه معماری ایرانی اسلامی وجود دارد که برخی از آنها در مدارس اجرایی شده است.

رخشانی‌مهر افزود: محصول کار ما که همان «مدرسه‌سازی» است باید بالاترین کیفیت را داشته باشد تا بتوانیم با هویت‌بخشی به معماری مدارس، از معماری ایرانی اسلامی بهره بگیریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با این‌که تاکنون ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز در سراسر کشور عضو این مجمع هستند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته از سوی خیران مدرسه‌ساز  ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای این منظور اهدا شده و با اجرای پویش طرح آجر به آجر تلاش می شود تا این فرهنگ در بین تمام اقشار جامعه و سازمان‌ها مختلف نهادینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha