• پنجشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۲
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99041914541
  • منبع : بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر:

اعمال قانون باید محترمانه باشد و با مردم مودبانه برخورد شود

اعمال قانون باید محترمانه باشد و با مردم مودبانه  برخورد شود

ایسنا/بوشهر فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با حضور پلیس در سطح شهر امنیت مردم حفظ می شود و رضایتمندی مردم نیز افزایش می یابد.

سردار خلیل واعظی با بیان اینکه پلیس راهور ویترین ناجاست، افزود: طی بررسی به عمل آمده از وضعیت تصادفات در ۳ ماهه اول سال جاری در استان بوشهر، داده های آماری نشان می دهد که ۸۲ درصد از جان باختگان ناشی از سوانح رانندگی در شبکه معابر درون شهری و ۵۶ درصد جان باختگان در تصادفات برون شهری موتورسیکلت سواران هستند.

وی بر نقش کلاه ایمنی در حفظ جان راکبان موتورسیکلت و لزوم ساماندهی موتورسیکلت سواران در استان تاکید کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با بررسی های صورت گرفته علل اصلی وقوع تصادفات نیز ناشی از خطای رانندگان موتورسیکلت و بی توجهی آنان به قوانین و مقررات است، گفت: برخورد با موتورسوارن متخلف، حفظ جان موتورسواران، عابران و مردم از اولویت های پلیس است.

سردار واعظی ادامه داد: با حضور پلیس در سطح شهر امنیت مردم حفظ می شود و رضایتمندی مردم نیز افزایش می یابد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اظهار کرد: برخورد با مردم بسیار مهم است و پلیس جمهوری اسلامی ایران با مردم، از مردم و برای مردم است لذا در صورت ضرورت، اعمال قانون باید محترمانه بوده و مودبانه با مردم برخورد کرد.

این مقام ارشد پلیس خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و آموزش بسیار مهم است و آموزش شهروندان در زمینه رعایت نظم و انضباط ترافیکی و درونی کردن رفتارهای هنجارمند و پرهیز از قانون گریزی کاربران ترافیک بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: موتورسیکلت به علت نداشتن حفاظ مناسب و ایمن یک وسیله غیر ایمن در سرعت های بالا و جاده های برون شهری است بر همین اساس ریسک تصادف با موتورسیکلت و درصد آسیب پذیری در هنگام حادثه بسیار بالاست.

سردار خلیل واعظی عنوان کرد: والدین باید بر فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند و موتورسیکلت را تا زمانی که فرزندشان شرایط قانونی و مهارت لازم را  کسب نکرده اند در اختیارشان قرار ندهند تا شاهد کاهش پایدار تصادفات در سطح استان باشیم.

وی در ادامه توصیه هایی در جهت کاهش تصادفات به راکبان موتورسیکلت به شرح ذیل بیان کرد: راکبان موتورسیکلت علاوه بر داشتن گواهینامه هنگام رانندگی از کلاه ایمنی استفاده نمایند. از حرکت در پیاده رو ها و حرکت برخلاف جهت مسیر تعیین شده پرهیز کنند. در تقاطع ها و میدان ها که به علت تداخل مسیر ها احتمال وقوع تصادف وجود دارد به تابلو ها و علایم و چراغ راهنمایی توجه داشته باشند و با سرعت مطمئن حرکت کنند. همواره در حین رانندگی فاصله طولی و عرضی را با سایر وسایل نقلیه دیگر رعایت کنند. از حرکات نمایشی، مارپیچ و مخاطره آمیز که برای خودشان و دیگران ایجاد خطر می‌کند اجتناب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha