• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403071814423
  • خبرنگار : 50963

کشف‌ بیش از ۹۹ درصد جرایم سایبری در استان بوشهر

کشف‌ بیش از ۹۹ درصد جرایم سایبری در استان بوشهر

ایسنا/بوشهر رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کشف‌ بیش از ۹۹ درصد جرایم سایبری در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ قاسمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر افزود: در نیمه نخست امسال با تلاش شبانه‌روزی پلیس حوزه سایبری استان و حمایت‌های مراجع قضایی، بیش از ۹۹ درصد پرونده‌های جرایم سایبری تشکیل شده در پلیس فتا استان کشف شده و میزان کشفیات در نیمه نخست امسال تقریباً نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۸ درصدی مواجه بوده است.

وی افزایش دانش سایبری مردم در عرصه‌ها گوناگون را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۶۶ نمونه محتوای پیشگیرانه سایبری تولید و انتشار یافته و ۱۸ مرحله کارگاه آموزشی و نمایشگاه سایبری برای جوامع هدف شهروندی برگزار شده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر مصاحبه هشداری و آموزشی از طریق رادیو و تلویزیون در ۳۴ مرحله را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: افزایش کلاهبرداری سایبری وجود دارد که عموماً بر اثر سهل‌انگاری کاربران و عدم توجه لازم به توصیه‌های پیشگیرانه پلیس فتا، محقق می‌شود که لازم است کاربران فضای سایبری و اینترنتی به هشدارهای پلیس در حفاظت از حریم شخصی و جلوگیری از جرایم توجه ویژه کنند.

قاسمی با بیان اینکه جرم کلاهبرداری اینترنتی به تنهایی ۵۳ درصد از موضوع پرونده‌های تشکیل شده در شش ماه نخست امسال در استان بوشهر بوده است، تصریح کرد: کشفیات و توفیقات خوبی نیز در این زمینه حاصل و در حدود ۹۸ درصد این پرونده‌ها نیز کشف شده ولی لازم است کاربران فضای مجازی و اینترنتی هشدارهای پلیس فتا را در دستور کار خود قرار دهند.

وی از مردم درخواست کرد از کلیک کردن بر روی لینک‌های با منابع ناشناس که عموماً در متن پیام‌ها جانمایی شده خودداری کنند و قبل از دریافت کالا و اطمینان از صحت آن، مبلغی نظیر پیش پرداخت واریز نکنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی  www.fata.gov.ir  موضوع را به پلیس فتا استان بوشهر گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری و نتیجه برای آنان ارسال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha