• چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99041813925
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان مطرح کرد:

بروز بحران زیست‌محیطی در پی وضعیت اسف‌بار پسماند اهواز

بروز بحران زیست‌محیطی در پی وضعیت اسف‌بار پسماند اهواز

ایسنا/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در یک ماه گذشته، وضعیت نامناسب و اسف‌بار مدیریت پسماند و وضعیت محل دفن زباله‌های اهواز، بحران زیست محیطی برای شهروندان اهوازی و دیگر خوزستانی‌ها ایجاد کرده است.

محمدجواد اشرفی در کارگروه مدیریت پسماند خوزستان که امروز (۱۸ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در یک ماه گذشته، وضعیت نامناسب و اسف‌بار مدیریت پسماند و وضعیت محل دفن زباله‌های اهواز، بحران زیست محیطی برای شهروندان اهوازی و دیگر خوزستانی‌ها ایجاد کرده است. حتی در مسیر برخی شهرها آلودگی شدیدی ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: علی‌رغم تذکرات اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان به سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز برای انجام اقدامات کوتاه‌مدت و برنامه‌ریزی کامل برای سامان‌دهی محل دفن زباله‌های اهواز، هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: بر اساس آخرین بازدیدهای انجام‌شده از سایت صفیره و با وجود میزان آلودگی‌ای که مردم احساس می‌کنند، هیچ اقدام موثر و مطلوبی از سوی شهرداری اهواز برای ساماندهی این وضعیت انجام نشده است.

اشرفی تصریح کرد: در شرایطی قرار گرفته‌ایم که به دلیل سلامتی مردم نمی‌توانیم با تعارف و ادبیات سال‌های گذشته صحبت کنیم؛ پاسخ‌هایی که مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در خصوص وضعیت دفن زباله این شهر ارائه داد، صحبت‌های تکراری همیشه است. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای بغرنج شده که نمی‌توانیم این صحبت‌های تکراری را بپذیریم.

وی بیان کرد: آقای قنواتی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز در جلسه امروز مطرح کرد که به دلیل شیوع کرونا محل بازیافت زباله تعطیل شده است در حالی که در جلسات گذشته مطرح می‌کرد که زباله‌های بازیافتی تنها ۳ درصد کل زباله‌ها است بنابراین تعطیلی محل بازیافت، تأثیری در این زمینه ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: شهرداری اهواز سالانه حداقل ۲۵۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی، پول دریافت می‌کند اما چه مبلغی از این محل بابت موضوعات محیط زیستی مانند محل دفن زباله که از اولویت‌های اساسی ما است، هزینه شده است؟

اشرفی ادامه داد: موضوعات داخلی شهرداری اهواز به شهروندان اهواز ارتباطی ندارد؛ مطرح کردن موضوعات اعتباری در این جلسه قابل قبول نیست. به طور مستمر بازدیدهایی از سایت دفن زباله اهواز انجام می‌شود.وضعیت شهرداری اهواز در خصوص محل دفن زباله اهواز قابل پذیرش نیست و تهدیدی علیه بهداشت و سلامت مردم است و  باید سریعاً به این وضعیت رسیدگی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha