• سه‌شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۹ / ۰۰:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99041712301
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون علوم پزشکی شاهرود اعلام کرد:

حساسیت شهروندان؛ لازمه استمرار وضعیت سفید در شاهرود و میامی

حساسیت شهروندان؛ لازمه استمرار وضعیت سفید در شاهرود و میامی

ایسنا/سمنان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود، استمرار و تداوم وضعیت سفید در هر دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه را مستلزم همکاری و حساسیت شهروندان این دو شهرستان ارزیابی کرد.

دکتر احسان بینش ضمن ابراز نگرانی از خطر قرمز شدن وضعیت شهرستان های شاهرود و میامی اظهار کرد: همراهی و همکاری مردم نقش مهمی در کنترل بیماری های همه گیر و از جمله کروناویروس دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تقدیر از همکاری مردم و دستگاه های مختلف در پیشگیری و مقابله با کروناویروس خاطرنشان کرد: ما همچنان نیازمند همکاری، همراهی و حساسیت مردم به منظور استمرار وضعیت سفید در شهرستان های شرق استان هستیم.

وی به نقش مهم ارتباطات و روابط اجتماعی در شیوع و گسترش کووید۱۹ اشاره و تصریح کرد: از آنجا که تعریف وضعیت سفید از نظر ابتلا به کروناویروس، امری ناپایدار است به نظر می رسد تا زمانی که مناطق پیرامونی و همجوار شهرستان های شاهرود و میامیاز نظر آلودگی در وضعیت قرمز قرار دارند در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی احتمال تغییر وضعیت در شاهرود و میامی از وضعیت سفید به وضعیت قرمز وجود دارد.

دکتر بینش به سیر صعودی مبتلایان در کشور و جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پرداخت و افزود: با توجه به افزایش موارد مثبت سرپایی و بستری در چند روز اخیر در شهرستان های شاهرود و میامی، وضعیت این مناطق نگران کننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، رعایت پروتکل های بهداشتی را در شرایط کنونی الزامی برشمرد و گفت: توجه جدی به توصیه های وزارت بهداشت و از جمله: پرهیز از برگزاری مراسم و تجمعات غیرضروری، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، شستشوی مکرر دست ها و استفاده عموم مردم از ماسک در مناطق پرازدحام و اماکن و مجامع عمومی و...در شرایط فعلی امری ضروری است و توجه جدی به آنها می تواند نقش پیشگیرانه جدی در ابتلای احتمالی شهروندان داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha