• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403030804902
  • منبع : نمایندگی سمنان

طی یک ماهه گذشته صورت گرفت

اطفای ۳۸ مورد آتش‌سوزی در سمنان

اطفای ۳۸ مورد آتش‌سوزی در سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از اطفای ۳۸ مورد آتش‌سوزی طی یک ماهه اردیبهشت‌ماه در این شهر خبر داد.

رضا خادمیان ۸ خردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در مجموع حوادث یک ماهه اردیبهشت امسال در مقایسه همین ماه در سال قبل حدودا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اطفاء ۳۸ مورد حریق و آتش شوزی در سمنان افزود: در این ۳۸ حادثه آتش سوزی۹۲ نفر با تلاش همکاران آتش نشانی از بروز حادثه نجات پیدا کردند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان  با اشاره به وجود ۶ ایستگاه آتش نشانی در شهر سمنان خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته، ۳۷۴ مورد اعزام آتش نشان از ایستگاه های شش گانه این سازمان ثبت شده است.

وی از انجام ۵۷ ساعت عملیات از سوی آتش نشانان سمنانی در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: در این عملیات ها در مجموع با استفاده از ۱۵۳ دستگاه خودروی عملیاتی و تجهیزات آتش نشانی به ۹۲ حادثه دیده در این ۳۸ مورد حریق خدمات ارائه شده است. 
 

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان با بیان اینکه خوشبختانه در حوادث اردیبهشت ماه هیچ گونه فوتی نداشته ایم، افزود: در حوادث یک ماه گذشته‌۱۰ نفر مصدوم و ۹۴ نفر نجات یافتند. 
 

وی افزود: در بین ۶ ایستگاه عملیاتی، بیشترین ماموریت در ایستگاه شماره یک این شهرستان با ۴۶ مورد حریق و حادثه رخ داده است. همچنین ایستگاه شماره ۵ با ۳۴ مورد حریق و حادثه از نظر فراوانی حوادث در رتبه دوم قرار داشته است.

خادمیان با اشاره به اقدامات این سازمان در حوزه صدور مجوزهای قانونی گفت: در حوزه ایمنی و پیشگیری تعداد ۱۶ مورد صدور جواز و تائیدیه ایمنی صادر شده است. 

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از صدور هفت مورد گواهی علت حریق و حادثه طی یک ماهه اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار کرد: همچنین طی این یک ماهه ۱۴ مورد بازدید ایمنی از اماکن سطح شهر نیز از سوی کارشناسان این سازمان صورت گرفته است.

وی از ارائه خدمات مشاوره‌ای به عنوان یکی دیگر از خدمات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان خبر داد و تصریح کرد: ارائه ۶۹۵ نفر ساعت آموزش در قالب برگزاری ۶ دوره آموزش ایمنی و آتش نشانی ویژه شرکت‌ها، مدارس، ادارات، و داوطلبین از جمله دیگر خدمات سازمان در حوزه آموزش و تربیت بدنی در یک ماهه گذشته بوده است. ضمن اینکه بیش از دو هزار و ۳۰ نفر ساعت دوره آموزش ضمن خدمت نیز برای ویژه پرسنل سازمان در یک ماه گذشته برگزار شده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان با اشاره به نقش مهم مردم در کاهش حوادث از شهروندان خواست به محض اطلاع از وقوع حوادث، مراتب را از طریق سامانه های ارتباطی در اولین فرصت به آتش نشانی اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha