• دوشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99041611879
  • خبرنگار : 30054

نقش مذاکره در بهبود عملکرد بازاریابی محتوا

نقش مذاکره در بهبود عملکرد بازاریابی محتوا

اغلب بازاریابان فعال در حوزه دیجیتال عادت دارند که در هنگام بستن یک قرارداد با یک مشتری یا داشتن استخدامی جدید با آنها مذاکره کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سایت موفق شو، چیزی که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید این است که همان مهارت‌های مذاکره به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازاریابی محتوای حرفه‌ای‌تری داشته باشید. زمانی که شما در بستر اینترنت یک محتوا را تولید و منتشر می‌کنید، در واقع در حال مذاکره با بازدیدکنندگان برای گذاشتن زمان خود روی نوشته تولیدشده هستید.

این امر سبب شده که بازاریابی محتوا به موضوعی مهم تبدیل شود. شما در واقع خواننده را متقاعد می‌کنید که محتوای خلق‌شده ارزش این را دارد که زمان و انرژی خود را روی آن بگذارد.

با توجه به نقش مهم محتوا به‌عنوان یک تکنیک مذاکره هدفمند، توجه میلیون‌ها بازدیدکننده به این نوع بازاریابی جلب شده. به همین دلیل است که با داشتن تسلط کافی روی فنون مذاکره، می‌توان بازاریابی محتوای بهتری داشت.

در این مطلب خواهیم گفت که از چه تکنیک‌های مذاکره می‌توانید برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید:

مخاطبین خود را مشخص کنید

قبل از اینکه حتی اقدام به تولید محتوا کنید لازم است که مخاطبین خود را بشناسید و بدانید که آنها در چه سطحی از دانش و تخصص قرار دارند. در واقع در بازاریابی محتوا درست مثل یک مذاکره، زمانی که با دقت به درخواست‌های طرف مقابل خود گوش‌داده و به او توجه کنید عملکرد بهتری خواهید داشت.

شما باید بدانید که آنها دقیقا چه مشکلاتی دارند؟ پلتفرم موردعلاقه آنها برای دسترسی به محتوا کدام است؟ پرسیدن سوالات این‌چنینی و دریافت پاسخ مناسب به شما کمک می‌کند تا قبل از اینکه محتوای خود را بنویسید با شرایطی که قرار است با آن روبه‌رو شوید، آشنایی پیدا کنید. شما می‌توانید این کار را از طریق گروه‌های مرتبط با حوزه فعالیت خود، نظرسنجی، تماس‌های تلفنی یا ارسال ایمیل به مشتریان فعلی خود انجام دهید.

اهداف خود را تعریف کنید

در یک مذاکره با داشتن هدفی خاص وارد بحث می‌شوید. برای استراتژی محتوا نیز شرایط به همین شکل است. باید همانند مذاکره، برای بازاریابی محتوای خود یک هدف مشخص داشته باشید.

باید از خودتان بپرسید که به چه دلیلی می‌خواهید محتوایی را تولید کنید؟ آیا دنبال افزایش آگاهی افراد از برند خود هستید یا می‌خواهید مشتریان خود را درباره کمپین پیش رو آگاه کنید؟ در هر حالت شما با یک هدف خاص اقدام به تولید محتوا می‌کنید و بدون داشتن هدف نمی‌توانید به‌درستی عملکرد خود را بررسی کنید.

افراد مناسب را انتخاب کنید

همان‌طور که در یک مذاکره شما بهترین مذاکره‌کنندگان خود را برای داشتن یک فروش خوب به میدان می‌فرستید، برای تولید محتوا نیز باید افراد مناسب این کار را انتخاب کنید. شما باید کسانی را انتخاب کنید که مهارت نوشتن بالایی داشته و درک خوبی نیز از مخاطبین خود داشته باشند.

محتوا را ایجاد کنید

بعد از اینکه درباره مخاطبین خود تحقیقات لازم را انجام دادید و افراد مناسب برای تولید محتوا را انتخاب کردید، زمان آن می‌رسد که بعد از تولید محتوا به بازاریابی آن بپردازید.

به خاطر داشته باشید که از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت خود استفاده کنید تا سئو مطالبتان بهبود یابد. در مذاکره نیز شرایط به همین شکل است. شما سعی می‌کنید به شکلی طرف مقابل را قانع کنید. اطمینان حاصل کنید که مطلب شما جذابیت لازم را داشته و دقیقا حس و حال یک مکالمه را به خوانندگان می‌دهد.

کار تیمی را فراموش نکنید

یکی از روش‌های تقویت سئوی سایت استفاده از استراتژی نویسنده مهمان است. بدون شک استفاده از شریک‌های مناسب می‌تواند به شما در زمینه جذب مشتری و بهبود عملکرد کمک کند.

نکته خوبی که می‌توان برای استراتژی وبلاگ نویسی به آن اشاره کرد این است که هر دو طرف می‌توانند محتوای تازه‌ای را به مخاطبین خود ارائه دهند. این کار هم در جلب رضایت مخاطبین فعلی مناسب است و هم اینکه شانس جذب مخاطبین جدید را افزایش می‌دهد.

عملکرد خود در زمینه بازاریابی محتوا را تحلیل و اصلاح کنید

شما نمی‌توانید یک‌شبه مهارت های مذاکره را کسب کنید. در زمینه بازاریابی محتوا نیز شرایط به همین شکل است. بعد از گذشت زمان کافی شما باید به عقب برگشته و نگاهی به اهداف خود بیندازید.

باید ببینید که بازاریابی محتوای شما توانسته است به شما در زمینه رسیدن به اهدف قبلی و ایجاد اهداف جدید کمک کند یا نه. بررسی کنید آیا تعداد مخاطبین جدید شما افزایش پیدا کرده است؟ آیا توانسته‌اید مخاطبین قبلی خود را حفظ کنید؟ اگر به اهداف موردنظر خود دست پیدا نکرده‌اید، نیاز است که عملکرد خود را موردبازنگری و اصلاح قرار دهید.

امروزه در بستر اینترنت شما شاهد حجم زیادی از محتواهای مختلف در زمینه‌های متفاوت هستید و این امر تا حد زیادی ممکن است باعث گیج شدن شما بشود. در نتیجه مخاطبین مورد نظر شما همیشه گزینه‌های زیادی را پیش روی خود خواهند دید.

شما باید به محتواهایی که تولید می‌کنید به‌عنوان یک نوع مذاکره نگاه کنید و با داشتن یک استراتژی قوی پا در مسیر بازاریابی محتوا قرار دهید. در واقع شما باید به‌عنوان یک مذاکره‌کننده به آنها نزدیک شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha