به گزارش ایسنا، بنابراعلام آدورو، ماندن در چنین رقابت نفسگیری مستلزم داشتن ابزار و سازوکاری است که بتواند اطلاعاتی دقیق و قابل اعتماد از وضعیت هر یک از وسایل نقلیه را برای گرفتن تصمیمهای آتی در اختیار مدیران ناوگان قرار دهد.
ردیاب خودرو مانند یک شریک قابل اعتماد میتواند به مدیران ناوگان و صاحبان وسایل نقلیه در تصمیمگیریهای هر چه بهتر یاری رساند. ولی توجه به این نکته ضروری است که استفاده از ردیاب خودرو همانند بسیاری از فناوریهای نوین دیگر نیاز به فرهنگسازی و آموزش حقوق مربوط به آن دارد.
ردیاب خودرو چیست؟
ردیاب هوشمند خودرو دستگاهی است الکترونیکی که با کمک فناوری تعیین موقعیت ماهوارهای میتواند در هر لحظه و به صورت خودکار دادههای مکانی هر وسیله قابل حرکت را ثبت کرده و به همراه اطلاعات وضعیت فنی خودرو برای کاربران بفرستد.
امروزه کاربردهای جیپیاس بهقدری افزایش یافته که مهمترین کارایی آن که افزایش ضریب امنیت خودرو در برابر سرقت است کمتر مورد توجه قرار میگیرد و مشتریان ردیاب خودرو بهویژه صاحبان وسایل نقلیه تجاری و مدیران ناوگان بیشتر به دنبال کارکردها و مزایای دیگر آن هستند.
وسایل نقلیه تجاری وسایل نقلیهای هستند که باهدف درآمدزایی در خدمت کسبوکار قرار میگیرند.
خودروهای تجاری مسئول جابجایی مردم و کالاهایشان هستند. این خودروها باید برای انجام چنین خدماتی کاملاً آماده باشند. چرا که جان و مال مسافران در گرو اجرای درست مأموریت آنان است. دغدغه اصلی مدیران ناوگانی که این خودروها در اختیار آنان است دور بودن از خودروها و آگاهی نداشتن از وضعیت وسایل نقلیه است. این نگرانیها زمانی بیشتر میشود که شمار خودروها و وسایل نقلیهای که بهطور همزمان در حال مأموریت هستند زیاد شود.
بهترین راهکار برای رفع چنین نگرانیهایی استفاده از فناوری جیپیاس و ردیابهای ماهوارهای است. امروزه ردیاب خودرو عضو جداییناپذیر وسایل نقلیه محسوب میشود. به طوری که اکنون در برخی از کشورهای پیشرفته به کارگیری ردیاب برای خودروهای تجاری اجباری است.
شرکتهای بیمه در بسیاری از کشورها به خودروهایی که مجهز به ردیاب هستند تخفیف ویژه میدهند.
تصور کنید یک مشتری به شرکت شما که خدمات پخش محصولات را به عهده دارید، تماس میگیرد و از شما میخواهد که بگویید کالای او کی به دستش میرسد.
روش سنتی به اینگونه بود که اپراتور برای آگاهی از موقعیت خودرو با راننده تماس میگرفت و با پرسیدن "اکنون کجا هستی؟" اطلاعات لازم را دریافت میکرد. سپس زمان رسیدن راننده را تخمین زده و به مشتری اعلام میکرد. پس از مدتی برای اطمینان از محاسبات انجامشده دوباره تماس میگرفت و بازهم پرسش "اکنون کجا هستی؟" تکرار میشد.
همانطور که میدانید این روش مشکلات زیادی به همراه دارد که مهمترین آنها عبارت است از:
تلفنهای مکرر موجب حواسپرتی راننده در حین رانندگی میشود.
زمان زیادی برای آگاهی از موقعیت هر یک از خودروهای ناوگان تلف میشود.
امکان راستیآزمایی راننده وجود ندارد.
مدیر ناوگان از تغییر مسیرهای ناگهانی راننده بیخبر است.
امکان بررسی کل مسیر پیموده شده وجود ندارد.
حال فرض کنید ناوگان شما به ردیاب آدورو مجهز است. کافی است به سامانه مدیریت ناوگان آدورو مراجعه کرده و به مشتری بگویید راننده ۱۴ کیلومتر با شما فاصله دارد و تا ۱۰ دقیقه دیگر میرسد. این پاسخ بسیار بهتر از پاسخی است که بگویید: «راننده باید امروز حدود ساعت ۴ بعدازظهر در آنجا باشد».
مطمئناً مشتریانتان از دقت شما در زمان سرویسدهی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. اینیک مزیت رقابتی عالی است و میتواند شمارا نسبت به رقبای خود پیش بیندازد.
برای ساختن یک تجارت موفق سالها زمان لازم است، ولی برای از بین بردن آن ساعتی کافی است.
در این عصر رقابتی، امکان اشتباه وجود ندارد. شرکتهایی که با آنها کار میکنید شما را زیر نظر دارند. میتوانند ناسازگاریها را تشخیص دهند و شما را با دیگر رقیبانتان مقایسه نمایند.
ردیاب آدورو راهکاری است که با کمک آن مدیران ناوگان میتوانند هرلحظه به وسایل نقلیه خود متصل باشند و افزون بر مشاهده موقعیت خودروهای خود روی نقشه دیجیتال بهطور همزمان، میتوانند با بررسی اطلاعات فنی خودروها، سلامت ناوگان خود را پایش نمایند.
مزایای استفاده از ردیاب آدورو:
تماسهای کمتری با رانندگان گرفته میشود.
خدمات مشتری بهبود مییابد.
در صورت سرقت، بهسرعت وسیله نقلیه بازیابی میشود.
هزینههای ادارای کاهش مییابد و در مصرف کاغذ و زمان صرفهجویی میشود.
انواع گزارشگیری مانند سرعت، توقف طولانی، مسافت پیموده شده، کل ساعت سفر در روز، هفته یا ماه
کل مسیرهای پیموده شده بررسی و مسیرهای کارآمدتر انتخاب میشوند.
نزدیکترین وسیله نقلیه به محل مشتری هدایت میشود.
در مصرف سوخت صرفهجویی میشود.
میتوانید در لحظه به رانندگان خاطی هشدار دهید.
هزینههای عملیاتی شما کاهش مییابد.
زمان بیکاری پرسنل به حداقل میرسد.
آنچه ردیابی میشود وسیله نقلیه است، نه راننده
همانطور که هر فناوری نوینی برای ورود به جامعه نیاز به بستری برای پذیرش خود دارد و باید فرهنگ بهکارگیری آن آموزش داده شود، استفاده درست از جیپیاس نیز نیاز به آموزش و فرهنگسازی دارد:
به راننده آموزش دهید که ردیاب خودرو حریم خصوصی شما را نقض نمیکند.
به راننده اطلاع دهید که خودروی شما مجهز به ردیاب آدورو است.
به راننده اطمینان دهید که ردیاب آدورو شنود نمیکند و هیچگونه اطلاعات شخصی از شما ثبت نخواهد کرد.
به راننده آگاهی دهید که دقیقاً چه چیزی و برای چه هدف و چه زمانی توسط ردیاب آدورو مورد بررسی قرار میگیرد.
کلیه جزئیات مربوط به ردیابی را در یک بخشنامه جامع، خوانا و شفاف خلاصه کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات